dagen

har ni någon gång sett eran digitalkamera singla ner i toaletten i slow motion? Inte jag heller. Däremot så har jag hört då min kamera gjort det. Fast kanske inte i slow motion dock ... Jag höll på att fixa mitt hår och lyckades tappa hårspraysflaskan som rullade in bakom toalettstolen, så jag böjde mig för att plocka upp den. Då hör jag en smäll och ett plask, kollar ner i toaletten. En rad svordomar som är too nasty to print uppkommer. Där ligger min digitalkamera, min älskade kamera som jag inte ens haft i två månader. Skitkul, verkligen. Eller, jag skrattade faktiskt ganska mycket, för att situationen var så komisk, men det sög ju ändå. Så nu ligger min bebis på en handduk och torkar. Hoppas verkligen att den "överlever" annars blir det väl lagning i typ 100 år. Joy.

Tidigare i veckan berättade jag ju om mitt kjolfynd från Gina Tricot, och bild utlovades. Och här kommer alltså bilden på min nyinköpta älskling.
 -  -  -  -  -

Första bilden är ju kjolen, som ni kanske fattar, sen är det följande:
- Sjal, MQ, 149 kr
- Väska, Vila, 229 kr
- Ringar, Gina Tricot, 15 kr/st på rea
- Parfym, Roxy/Lindex, 195
- Bästkrämen, Nivea/Coop Forum, 18 kr.

Är verkligen supernöjd över alla mina inköp. Kjolen använder jag så ofta jag kan, sjalen likaså. Väskan och niveakrämen är båda trogna följeslagare. Parfymen var jag först lite tveksam till, mest pga märket, då Roxy är ett surfmärke (tror det är Billabongs "lillasyster") så jag hade väntat mig en ganska sportig doft á la Puma. Men den luktar faktiskt betydligt tjejigare än vad man skulle kunna tänka sig utan att bli för söt, en lagom doft helt enkelt. Och ni som aldrig provat Niveakrämen för att ni redan hittat det bästa (brukar oftast vara idomin/försvarets). Då kan jag bara säga till er att ni gått miste om något helt underbart. Visserligen liknar krämens färg idomin, men efter det upphör likeheterna. Medans idomin är fet och tjock är Nivea en mer tunn, lätt kräm, som jag tycker lämpar sig lite mer för allroundsyfte än idomin. Sen att den typ inte kostar nånting förvärrar ju inte det hela direkt. Dock så är den burk jag har nu inköpt på Coop, därav den tråkiga blå burken, men de som finns att köpa på bl. a Lindex har jättesött burklock med härliga bilder á la Nivea. Så det är verkligen något jag rekommenderar starkt!

Kommentarer
Postat av: Hilal

Riktigt fina saker!

2008-08-14 @ 20:18:19
URL: http://favouriiitee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0