jobbet är över! Eller nästan, iallafall ...

Så, då har jag äntligen jobbat hela min vecka, kvällspasset inkluderat. Gud så underbart skönt. Igårkväll var det ganska lugnt, det kom världens spöregn runt sex-tiden, men sen höll det sig ganska fint resten av kvällen. Barnen var då nöjda och glada, antar jag. Amanda och jag fick hålla i korvgrillningen, men det sög. Kallt, mycket mygg och nu stinker min jacka rök. Jippi. Fast jag tog mig en liten korv och grillade, det var gött. Och käkade en massa godis, så det gjorde det hela lite roligare iallafall. Sen där runt elva åkte jag och mamma till stan och hämtade maten på sunes. Då vi kom tillbaka till stället var man ganska så hungrig. Eller, jag hade varit hungrig typ hela kvällen. Så då jag väl fick i mig mat tog det typ aldrig slut. Hann knappt andas mellan tuggorna. Helt underbart gott var det. Efter maten fick vi våran lön, ca 1200 kr, och sen åkte vi hem.

Idag steg jag upp runt elva, fixade mig lite innan jag och Amanda åkte till stan på lite shoppingtur. Jag köpte en parfym från Roxy, en sjal från MQ och en väska från Vila. Och så hade jag tänkte att köpa en kjol från JC, men småstaden hade stängt, så jag tar det på måndag istället, tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0