OS, någon?

Alltså, jag vet inte, det här med OS ... Det är bara inte riktigt min grej. På nåt sätt så vill jag ju som se det för att det är så stort men ... nej, det går inte. Fast det kanske beror på att inga av de sporter som intresserar mig finns med? Vinter-OS är nog lite mer min kopp te; hockey och slalom, typ. I love it! Drömmer fortfarande fina drömmar om Tre Kronors toppensäsong 2006 då det togs både OS-guld och VM-guld. Det var stort. Är redan pepp inför OS 2010 (hjälp! Det är ju samma år jag tar studenten, galet!) var det nu kommer att äga rum. Fast okej, om jag nu måste se sommar-OS så vill jag se vilken av Kallur-systrarna som nu deltar, Klüft (om hon ens är med?) och alla längd- och höjdhoppare, det är spännande! I synnerhet höjdhopp, för det är så oförutsägbart. Men jag vill också checka in gymnastiken, såg det unga stjärnskottet Shawn Johnson för drygt en månad sen på The Ellen DeGeneres Show och jag blev galet impad.

Ikväll har jag för övrigt ätit blåbärsgröt för första gången. Jag var ytterst tveksam, både då jag hörde namnet (det låter faktiskt inte speciellt gott, tycker då jag iallafall) och då jag såg konsistensen (för mig som inte äter blodpudding såg det inte speciellt aptitretande ut, då det kort och gott såg ut som söndermald blodpudding) men boy vad jag misstog mig. Det var faktiskt väldigt gott! Det är i princip mannagrynsgröt med blåbär. Underbart.

Nu: ätning av brownie och kladdkaka från Frödinge och tjejsnack med lillasyrran.

För övrigt har jag gjort lite ändringar vad det gäller designen i bloggen. Vad tycker ni?
Kommentera och säg vad ni tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0