strandsatt

Japp, det har jag varit sen igår. Tills nu. Eller strandsatt och strandsatt ... Så här var det. Jag befinner mig i en liten by utanför Piteå, vilket egentligen inte har något med saken att göra, men vårat hus ligger bredvid en gigantisk åker. Vilket betyder att det är traktorer färdandes där lite då och då. Och just igår eftermiddag gjordes en besprutning på skörden. Till saken hör att då detta görs har traktorn gigantiska "metallarmar" som sticker ut ca 1,5 meter, och dessa "armar" har på något vis lyckats slå av en stolpe med ledningar för telefoni och bredband. Så jag har alltså varit helt oförmögen att meddela er om hur det gick med min klippning som jag gjorde igår på Puls. Jag gav henne fria händer, och hon frågade om hon fick klippa gradering - alltså kort i nacken och gradvis längre framåt - och jag sade ja. Jag är mycket nöjd med klippningen, fast nu då jag höll på att fixa håret upptäckte jag att ena sidan är typ 2 cm längre. PANIK!! Måste prata med min madre om hur vi kan åtgärda problemet. För nånting måste göras, det ser inte klokt ut. Frisyren är för övrigt väldigt lik den Victoria Beckham har/hade, som på bilden nedan.


nu såg jag dock att hennes hår verkar vara lite längre på ena sidan, men it doesn't help. Jag vill ha det jämnt. Det ser inte klokt ut på mig. Plus att jag har lugg, det har inte hon. Fan. Fast det kanske går att reparera hemma? Kanske inte med kökssaxen, men jag tror vi ska ha en frisörsax någonstans ... Anyways, wish me luck! Och jag lovar, bild kommer, så fort min baby är fixad! Oj, just det, för övrigt köpte jag ett jättesött halsband igår på Guldfynd medans jag väntade på min tid till frissan. Såg att dom hade rea, så jag knallade in, kollade runt lite och hittade ett lite längre halsband i matt guldfärg med en liten uggla som hänge. Jag blev kär. Det hade kostat typ 70 kr, och nu var det 70% rabatt. Jag är inget mattegeni, det kan jag erkänna, men jag är inte dummare än att jag förstår att det inte skulle kosta många kronor. Det gjorde det inte heller. 20,50 fick jag betala för min goding. Sen blev det ett lypsyl också (som alla envisas med att uttala också, medans jag envist säger läppsyl. Det låter bättre. Faktiskt) fast inte original, jag gillar inte lukten, utan lypsyl for kids, som luktar underbart av jordgubb. Och så är förpackningen supersöt dessutom. Nu har jag en minor hair crisis att ta hand om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0