KY-utbildningar

Sitter och kollar på http://www.kyutbildningar.se för att kanske hitta något intressant ... Har än så länge hittat en utbildning som intresserar mig: Medicinsk fotterapeut. Låter som nånting som skulle kunna passa mig. Hälsoterapeut/instruktör verkar också intressant ... Åh, vad svårt det ska vara att välja! Men vad det än blir så verkar det kräva grundläggande högskolekompetens, vilket, vad jag förstått, är att man läst alla grundämnen A+B samt upp till C i matte och NkB. Jag har klart båda A-kurserna i svenska och engelska, och snart även matte, efter jul påbörjas B-kursen. Så då är det alltså bara NkB och Matte C jag behöver läsa. Så min plan är helt enkelt att jag läser NkB i 3an som planerat och att jag efter studenten jobbar i ett år och samtidigt läser upp Matte C och sen söker till någon utbildning. Låter det som ett bra alternativ? Känns då rätt rimligt, och det kan nog vara rätt skönt att ta en paus från pluggandet, efter 12 år i skolbänken är man - eller åtminstone inte jag - sådär jättesugen att sätta sig ytterligare 1-3 år att plugga, så det känns då som ett bra alternativ. Plus att jag medans jag jobbar hinner få ihop pengar till att ta körkortet + boendet, eftersom i stort sett alla de utbildningar som intresserar mig är mer söderut. De som känns mäst lockande just nu är, som tidigare nämnt, Medicinsk fotterapeututbildningen i Göteborg eller Hälsoterapeut/instruktörutbildningen i Sunne. Så ja, det verkar bli en framtid för mig trots allt! hehe
nu ska jag springa till SYOn, hade jag tänkt, och diskutera detta med henne lite, och se om hon kanske kan hjälpa mig lite!
pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0