And all that jazz

Har nu haft klassråd och svenska direkt efter det. Klassrådet gick faktiskt - mot förmodan - rätt bra, tyckte det kändes som att vi faktiskt kom fram till nånting, utan att behöva skrika järnet för att höras. Eller okej, någon gång där emellanåt fick någon skrika "tyst!", men annars var läget till stor del under kontroll. Sedan hade vi svenska, där vi såg klart Frankenstein. Den blev faktiskt riktigt bra där efter ett tag, tyckte bara att början var rätt tråkig. Och efter lektionen gick jag, Kalle, Tobbe och några andra och käkade lunch och nu sitter jag här och väntar på att matten ska börja. Var och kollade på ett gäng från Skurups musikhögskola tror jag det var, som hade en jazzkonsert i "gropen". Riktigt skönt att lyssna på, sjukt duktiga musiker + sångerska. Fast jag tror inte jag skulle välja jazz som inriktning om jag skulle gå en musikhögskola, men det är en helcool genre och dom som kan improvisationssola i typ tre minuter förtjänar en stor applåd, verkligen!

Efter matten är det ju då ett hål på 1,5 timme som gäller ... Får se vad jag hittar på. Känner mig sugen på att skriva lite, och jag har ju mitt block i väskan, så det är väl bara att köra på, antar jag. Fast det blir inget musiklyssnande under tiden, oturligt nog. Råkade trampa sönder en utav mina öronproppar igår, så den är helt paj. Åh, skit också, vad ska jag nu göra på bussen? Fast jag har senaste veckorevyn i min påse, och jag tror jag ska slå till på TeenVogue, eller något annat glassigt magasin, då jag kommer till luleå. That might work out quite well! Fast lite surt är det ju att jag måste "mellanlanda" i luleå, tar sån extra tid. Hoppas bara att mamma och Amanda åker med samma buss som jag, så himla tråkigt att åka själv den vägen. Nej, nu ska jag ta och kila, men det lär väl bli ett (eller snarare VÄLDIGT MÅNGA, skulle jag tro) inlägg senare idag.

pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0