äntligen slut!

Har haft mattelektion för en stund sedan. Gick väl ... Helt okej. Kändes rätt segt där i början, tog ett tag innan jag kom igång, men där på slutet blev jag riktigt arbetsam. Eller ja, jag fick typ 2-3 tal gjorda, men för att vara mig på en mattelektion så är det arbetsamt, tro mig!

Fick lite "inspiration" av Emma, min kära klasskompis, då jag läste hennes blogg, och tänkte helt enkelt ta och klottra ner en liten lista på saker som jag gillar/ogillar.

- jag avskyr verkligen doften av rosor. Alltså inte enbart "vanliga", levande rosor utan även - och kanske först och främst - den artificiella doften. Blir alldeles yr och illamående.
- Däremot älskar jag en hel del andra dofter. Kokos och vanilj är två riktiga favoriter! I synnerhet den första. Jag förknippar kokosdoft, precis som säkert många andra också gör, med Hawaiian tropic, och alla vet ju att hawaiian tropic = utlandssemester!
- Och på tal om utlandssemester: jag klarar verkligen inte av att sova på flygplan. Det går bara inte. Lyckas i stort sett aldrig somna i sittandes ställning, jag måste ligga ner. Med en filt/täcke över mig, annars börjar jag frysa, och då går det verkligen inte att somna.
- Nånting som gör mig helt galen är då folk smackar jättehögt eller tuggar med öppen mun. Det är ta mig fan det värsta jag vet. Och om det är någon jag känner, spelar ingen roll hur väl jag känner personen i fråga, som gör något utav det, dom lär ju få veta det. Att det driver mig till vansinne, alltså.
- Jag älskar att baka, det är så fruktansvärt roligt! Just nu drömmer jag om Leila, ni vet hon som bakar i både Tv4 och Tv4+, hennes kokbok, "Piece of kake". Kikade igenom den snabbt, och oj, vilken drömbok. Kunde riktigt känna hur man gick upp i vikt bara av att läsa recepten.
- Klarar inte av skräckfilm. Jag med min usla uppsättning nerver blir helt (vad många nog skulle kalla) knäpp, sitter mestadels och gömmer mig under en filt/bakom någon stackare, skriker vid minsta lilla (och då menar jag pyttelilla) händelse. Tragiskt, verkligen. Jag håller mig till drama och komedi, tack!

Ja, och mer än så här hann jag tydligen inte, måste kila nu!
pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0