It's getting closer now!

Åh, nu närmar jag mig mitt "jubileumsinlägg" - the big 3-0-0 - med stormsteg, bara ett kvar nu! Detta blir det näst sista. Men nej, jag tänker inte skriva ett sådär i onödan bara, känns lite lame.

Sitter och glor runt på lite bloggar, ska snart ta kila en trappa upp, leta fram någon bra bok/tidning och gosa ner mig i sängen med lite sweet music. Åh, tänka sig att helgen snart är slut ... Känns ju helt galet, och rätt tråkigt. Fast jag har ju ändå fått lite "extrahelg", då det var Öppet hus idag på skolan, där jag egentligen skulle varit, men jag begärde ledigt, och har befunnit mig på riktnumret 0911 sen igår, och kommer mest troligt vara här till på måndag morgon, då hade jag tänkt ta en buss där runt halv åtta eller nåt, åka till luleå, byta buss där (kanske ta samma buss som Kalle, om det nu går att ordna?!) och åka dirr till skolan. Hade varit rätt skönt faktiskt. Då får jag - förhoppningsvis - lite extrasömn, om jag lyckas somna på bussen. Brukar inte ske, men rätt skönt att bara sitta och blunda ett tag. Tar väl med mig lite frulle att äta på bussen isåfall, känns rätt segt att stiga upp och börja äta frukost och hela faderullan om man ska med en buss som går 07.30. Så jag får helt enkelt göra lite mackor och fixa en flaska med juice imorgonkväll, så är det bara att slänga ner i väskan på morgonen, skitsmart ju!

På måndag är det för övrigt konsertdags igen, ska spela för Harads och Brönja tror jag det är ... Eller om det var Harads och Sanden? Nåt utav det var det iallafall. Vet i nuläget inte vilka som kommer spela, om det bara blir vi eller om det blir båda grupperna, vilken tid vi ska spela, vilken tid man ska vara där osv. Jennie skulle skicka ett sms med lite mer information om det, men det har inte dykt upp nånting, så jag antar att dom vet lika lite som jag. Men det löser sig säkert. Fast lite dålig planering är det ju, ganska irriterande att man antingen får veta allt väldigt sent (fick veta om öppet hus tidigiare i veckan, typ i måndags eller tisdags) eller så får man typ inte veta nånting. Vilket är väldigt irriterande. Fruktansvärt irriterande, rent utav.

Nu är det snart dags för avresan mot Thailand, 17 - SJUTTON - dagar kvar nu!! Åh, vad jag längtar! Känns totalt overkligt att vi ska åka, har knappt fattat det ännu. I början av december, runt den femte, ska jag ta spruta nummer två av tre som ingår i Twinrixvaccinet. Och det kan jag ju inte direkt påstå att jag längtar till. Det där med sprutor är ingen höjdare i min bok, men hellre det än att bli sjuk där borta, antar jag.

Jag är fortfarande jättebesviken att det blev Anna som åkte ut i Idol igår ... Känns jättetråkigt, hade varit grymt att se henne i final, antingen mot Robin, Kevin eller Alice. Johan måste ryka, och det är snart. Nästan så att jag håller med Sepidehs syster om att svenska folket inte kan rösta. Fast bara lite. Johan är fortfarande kvar, fattar inte varför, för killen kan inte sjunga. Då hade jag hellre sett att Lars var kvar! Nej, vet ni vad, det här fungerar inte. Johan måste bort. Frågan är hur det ska gå, halva sveriges befolkning - eller ja, alla tjejer på högst 15 bast - älskar ju honom. No good, no good. Sitter och kollar på någon sorts avskedsgrej åt Anna. Blir alldeles tårögd. Gåshud, rösten stockar sig. Ja, you name it. Fint. Men förbannat tråkigt att hon åkte ... Och oj, vad jag tjatar. Men det är faktiskt sant. Nej, nu börjar lilla fröken jag bli trött, time to "hit the sheets", som man brukar uttrycka sig så fint där borta i amerikat. Fast före jag går blev jag väldigt sugen på att kika in på Katrins idolblogg. Fan, skönare människa får man leta efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0