JAAAAAA, äntligen!

Alltså, jag är verkligen ÖVERLYCKLIG. Satt och kollade på Idol igår, såklart. Hann till Jenny lagomt till att det skulle börja, så det var superbra. Satte oss i soffan typ direkt då vi kom och kollade. Först ut var Johan som körde ... Minns inte vad hans låt hette, men bra var det då inte. Sen var det Alice tur att köra Shackles. Det var bra, men det var inte den edgy Alice som jag hade hoppats få se, och jag blev faktiskt besviken, hade väntat mig mer av henne på den låten. Kevin var ju totalt otrolig igår! Ojoj, alltså, vilken kille! Hans första låt var Higher and higher av Jackie Wilson, och needless to say, så var han skitgrym. Har den där killen ALDRIG en dålig dag? Och till sist var det då Robin med Joyful, joyful. Började väldigt tråkigt, gospelballader hör inte till mina favoriter, men sen small det till, och då blev det genast mycket bättre! Kvällens bästa var helt klart Robin och Kevin, utan tvekan. Sen körde dom en till låt var, och Johan började med Free Falling av Tom Petty. Usch, usch, usch. Det är en av mina absoluta favoritlåtar (fast då är det i John Mayers version, faktiskt) och så kommer han och totalslaktar den. Det roligaste under hans framträdande var tjejen som satt längst fram som freakade ut totalt. Så himla roligt! Höll riktigt på att skratta ihjäl mig i soffan. SÅ bra är han faktiskt inte ... jag skulle snarare grina av vad jag gissar skulle vara det totalt motsatta från vad hon grinade för. Jaja, kul var det iallafall. Sen var det Alice igen, som denna gång framförde Independent Woman av Destiny's Child. Jag är fortfarande riktigt besviken ... Vad har hänt med Alice? Var har den där glöden och passionen tagit vägen? Tyvärr tror jag att det blir hon som får ryka nästa vecka. Om hon inte bättrar sig och blir sådär on fire som hon var då det var rocktema. DÅ kan det bli svårt för pojkarna! Jaja, då kan vi väl lika gärna spola fram till utröstningen, eftersom ord är vid det här laget överflödiga både i Kevin och Robins fall. Måste säga att jag var riktigt nervös denna gång! Som vanligt, visserligen. Men faktiskt LITE mer än vanligt. Att Kevin skulle sitta säkert var ju ingen större överraskning. Alice var - om jag inte minns helt fel - den första fick veta att hon hängde löst, och sen hängde det mellan Robin och Johan. Då var min nervositet som värst, men då Peter Jihde sade "grattis till bilen" då var det ju ganska uppenbart vem det var som gått vidare, för mig veterligen så hade aldrig Johan blivit lovad någon bil, så då kunde jag andas ut av lättnad. Och ännu mer då det blev Johan som åkte ut. Åh, bra kväll!

Sen pratade jag en stund med Marcus innan jag somnade gött. Då jag vaknade käkade jag frukost/lunch och sen har jag duschat och fixat mig lite, och snart ska vi ta och åka till Luleå och gå på hockey. Nice, nice!

pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0