Kakbak och middag

Mormor frågade mig tidigare idag om jag ville hjälpa till att baka rullrån. Jag svarade ja, det kan ju vara bra att kunna. Det gick några timmar, men sen så ropade morfar på mig, då hade han gjort smeten och satt rånlaggen (?) på spisen. Så han visade lite snabbt hur man gjorde, innan jag fick ta över. Inte speciellt svårt, man fick in det rätta "knycket" ganska snabbt, men en sak är då säker: helvete vad varmt det var! Brände mig ett flertal gånger, och jag tror att jag har en brännblåsa på g. Men skitsamma, det var busenkelt. Under tiden vi gjorde rullrånen och en stund efter det, då middagen fortfarande tillagades, gick brandlarmet sammanlagt tre gånger. Sista gången larmet gick sade mormor "jaja, vi har förstått att du fungerar nu ..."
Nu har jag avklarat lite grejer på min "bak/matlagningslista", kanelbullar, palt, rullrån. Fast jag är långt ifrån färdig. Finns mycket jag vill lära mig, och listan växer och växer hela tiden. Just nu skulle jag inte heller tacka nej till "Piece of cake", Leilas (efternamn tack!) kokbok. Eller bakbok, kanske man ska säga. En riktig drömbok! Och man brukar ju säga att "the way to a man's heart goes through his stomach". Så med andra ord borde jag inte ha några problem alls att skaffa mig en redig karl! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0