repet gick finfint!

Steg upp tidigt imorse, klockan sju var jag upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen plockade vi upp Emil och Fabbe. Följde med Fabbe på hans hockeyträning, sen gick jag till skolan, innan jag begav mig till skolan. Skulle börja repa kl 12, men jag såg ingen anledning till att åka hem efter träningen, om jag ändå skulle tillbaka till stan sen. Men då jag kom till skolan upptäckte jag att mitt larmkort inte fungerade. Eller snarare, det var nog kortläsaren som inte funkade. Fick lite panik, trodde att den hade pajat ihop totalt. Så jag gick till Coop och väntade på Sara, vi skulle gå och handla lite fika till repet. Medans jag väntade gick jag till biblioteket och läste lite dagstidningar. Mötte upp Sara på Coop, köpte mackor och pålägg innan vi gick till skolan. Samma problem som innan, men efter att ha blåst (!) lite i kortavläsaren så fungerade det finfint, och vi kunde gå in och vänta på resten av gänget. Alla började dyka upp, och då det blev dags att köra igång börjar alla fundera: vem har nyckeln till ensemblerummen? Ingen, visar det sig, och Ida får ringa hennes mamma och be henne komma med nycklarna. Medans vi väntar på nycklarnas ankomst tar vi och fikar lite. Totalt kaos, lite sittplatser, folk överallt, men det var skitkul och riktigt mysigt ändå! Sen körde vi igång, blev en riktig rivstart med la bamba eller vad fasiken den nu heter. Sen körde vi på med master blaster, warwick avenue, zombie och resten av spellistan. Gick lite segt i början, men efter en timme eller så började vi komma igång. Sen blev alla less och lite gnälliga, men där mot slutet var alla riktigt taggade och det börjar bli skitbra det här!

Så vi bestämde oss för att bara köra igenom låtarna en gång eller två imorgon, behövs inte så mycket mer än så. Vi är ju så bra, höhöhö. Men, jag måste ju säga, fanken vad man (= jag) sjunger slut på rösten i shackles, gud, jag trodde jag skulle dö! Jävla demonlåt är vad det är, man blir så glad så man kan liksom inte mesa på, utan det gäller verkligen att kräma på för fullt. Men det är roligt, så det gör inte så mycket. Synd bara att jag hade waiting on the world att köra dirr efter ... Men, det gick fint ändå! Efter repet gick jag och Kalle upp till smörblomman, väntade på hans buss och snackade katter while doing it. Skitkul, haha. Sen gick jag till coop, igen, handlade lite innan jag gick hem. Kände mig riktigt hurtbullig och duktig. Nej, nu ska jag ta och sova, är helt stendöd efter dagens intensiva rep. Men kul vare, som sagt!
pussciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0