Sicken nörd jag är!

Sitter och gottar på Idolsidan på tv4.se. Läser för tillfället om alla de 16 som tog sig till kvalet. Mycket intressant, måste jag säga! Inte visste jag att Johan Palm studerade på teknikprogrammet ... Visste inte ens att han var gammal nog att gå gymnasiet. Hehe. Men alltså, jag är ju väldigt besviken att ingen går estet! Fast okej, Loulou får ett STORT plus i kanten för att hon pluggar på gospellinjen på Solvik Folkhögskola. Och nästa vecka är det ju gospeltema, på tal om detta. Undrar vilka låtar det kommer bjudas på denna gång ... Är riktigt nyfiken. Förra året var ju första gången - vad jag kan minnas - det var gospeltema i programmet, och då var det - precis som det kommer vara i år - Carola som coachade. Fast jag tycker inte att "Suspicious minds" passade in i gospeltemat. Även om låten är grym och Amanda fullkomligt briljerade med den låten. Hallå, jag vill se lite "äkta" gospel. Eller, "black gospel" som Fredrik Lindqvist, som coachade oss inför våran gospelkonsert tidigare i höst, lärde oss att det hette. Gospel kan tydligen vara vad som helst, country, pop, rock osv. Men det är alltså "black gospel" som vi kallar gospel, då det - oftast iallafall - är en stor kör som sjunger låtar, ofta med en leadsångare. Nej, jag vill se lite Kurt Carr, Greg Kirkland, Kirk Franklin med flera! Fram med "the black gospel" i Idol, säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0