Snodde denna ...

Lista från Idolsidan på tv4.se. Ja, som sagt, jag är en nörd! Men den innehöll en hel del bra frågor, som jag tänkte besvara!

Ida Lindgren

Ålder: 17.


Födelsedag/Stjärntecken: 26e Januari, Vattuman


Familj: mamma, lillasyster, plus en hel liten bonusfamilj!


Civilstånd: Singel.


Bor: Boden/Piteå


Uppvuxen i: Piteå, Luleå, Boden (nästan hela "fyrkanten", hehe)


Jag jobbar som/studerar till: estetiska programmet, inriktning musik


Mitt största intresse förutom musik: umgås med vänner, läsa, se film, shoppa, resa osv.


En person som betytt mycket för min musikaliska utveckling: oj, det finns många! Men min sånglärare, Anna till att börja med. Sedan har de tre tjejer - Emma, Josefine och Zandra - som ledde gospelkören jag deltog i förra året gjort oerhört mycket.


Mitt första framträdande: hm. Det måste ha varit under något luciatåg då jag gick lågstadiet.


Ett instrument som jag kan spela: kan plinka lite på gitarr och piano


Ett instrument som jag skulle vilja lära mig spela: Gitarr och piano bättre + trummor.


Min favorit i Idol-juryn: ALLA!


Min favorit bland de tidigare Idol-deltagarna: Anna Bergendahl, Felicia Brännström (??), Måns Zelmerlöw och Amanda Jenssen.


Min favoritartist: oj. Svårt. Finns många. Stevie Wonder, Aretha Franklin, Otis Redding, Gavin DeGraw, James Morrison, Duffy, Amy Winehouse, Michael Bublé, Paramore, Samuel Ljungblahd, John Mayer, Tina Turner, Neverstore, Håkan Hellström, Bon jovi, Tyler Hilton, Maroon 5, 3 doors down, Metallica ... Ja, jag kan fortsätta längre än så här.


Om jag skulle återfödas som en artist skulle jag vara: hmm ... John Mayer.


Den här artisten/skådespelaren skulle spela mig i filmen om mitt liv: Scarlett Johansson.


Världens bästa låt: oavgjort mellan Reason Why av Samuel Ljungblahd, Sitting on the dock of the bay av Otis Redding och Simply the best av Tina Turner.


Den första skiva jag köpte: oj, det måste typ varit Nordman.


Favoritfilm: The Notebook, A walk to remember, ps I love you m fl


En bra bok: Twilight, Stephenie Meyer.


Favoritmat: tacos, fläskfilé, vattenmelon och juice.


Jag klär mig helst i klänning


Favoritfärg: gul


Favoritskämt/historia: Din mamma är så fet att då hon ligger på stranden kommer Greenpeace och försöker knuffa tillbaka henne till havet.


Det finns två typer av människor: Roliga och tråkiga.


Om jag vann en miljon kronor skulle jag: resa, resa, resa! Och skaffa en ny kamera.

Så här ser mitt liv ut om fem år: Då är jag förhoppningsvis i Los Angeles och pluggar på MI (Musicians Institute)
bara för att fortsätta på detta så kan ni väl ställa en fråga, vad som helst?


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0