yes!

Hör att mamma tjoar framför tvn där uppe, vilket bara kan betyda en sak: Luleå har gjort måååål! Great! Hoppas verkligen att dom får sig en seger nu, så att dom kanske klättrar lite uppåt i tabellen, där dom för tillfället ligger 11a av 12 totalt. Fast jag hoppas mer på att Modo ska få sig en seger ikväll och isåfall peta ner Skellefteå AIK från förstaplatsen (jag håller tummarna stenhårt!)

För övrigt vill jag ge en rejäl känga till Idol-Sepidehs syster, vars namn jag inte kommer ihåg. Ifall någon nu missade det så åkte ju Sepideh ut ur Idol 2008 igår. Det var schlagertema och kvällen till ära så var Charlotte Perelli gästdomare, efter att ha coachat deltagarna under veckan. Till slut stod det mellan Sepideh och Robin B, någon utav dom skulle behöva lämna programmet. Det som gjorde mig upprörd var i Eftersnack, som visas på Tv400 direkt efter att Idol avslutats i Tv4, då Peter Jihde frågade Sepidehs syster (namn, tack?) om vad hon tyckte om kvällens resultat. Under tiden hon pratar hinner hon totalhåna tittarna som röstar och menar att "dom förstår nog inte vilken stor sångerska hon verkligen är, hon är värd mer än det här och dom flesta som röstar är ju mellan 10 och 15 år, och då vet man nog inte så mycket om musik". Jag vet inte om hon faktiskt inser att det är tittarnas förtjänst att hon ens stod som en utav dom 10 finalisterna. Och nog är jag säker att alla fattat vid det här laget att Sepideh är en duktig sångerska, det har nog ingen missat. Och måste man verkligen veta nånting om musik för att avgöra om någon är en bra eller dålig sångerska/sångare. Nej, heldåligt att dissa tittarna sådär! För övrigt så var Katrin Z (nej, jag tänker inte ge mig på att försöka stava hennes efternamn och slå knut på mina egna fingrar) grym igårkväll! Bright, kontrollerad och helt stunning. Och det här med Lars ... Jag vet inte riktigt. Jag gillar Lars, det gör jag verkligen, men som sagt, det han håller på med känns - som juryn redan uttryckt sig om - respektlöst mot de som verkligen ville komma med i Idol. Så om han nu ska fortsätta vara med i programmet tycker jag han borde visa hur mycket han verkligen vill hålla på med musik istället för att larva sig sådär. För är det verkligen någon som får intrycket att han vill vara med i Idol då han beter sig sådär? Nej, jag trodde väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0