yes!

Min film har äntligen kommit! Woho! Beställde filmen Förtrollad av Lillan då hon sålde jultidningar tidigare i höst. Älskar den filmen, har sett den tre gånger, varav två på bio. Hehe, lite lame, men den är ju så braaa! Okej, SÅ bra är den inte, men det är ju med en animerad ekorre, hallå! Så himla söt! Ska nog ta och se lite ikväll, om jag orkar. Är dock helt utpumpad (hehe, råkade skriva utpimpad först. Fast det är jag ju också ... Eller?) efter idag. Hade nästan en timmes sånglektion. Har ni någonsin prövat att sjunga - och använda stödet ordentligt - då du har träningsvärk? Don't do it, om ni har chansen att ... Tja, inte göra det. Det gör ont! Men jag klarade mig. Trots att det lät skit. Usch usch, känner mig inte alls peppad inför terminsuppspelningen nästa vecka. Not at all.

Imorgon är det en rätt chill dag; först teater med Åsa, lunch, ensemble, ScMu (Sceniskt Musikprojekt) och sist svenska. Och senare på kvällen ska jag och klassen in till Sagabiografen och se filmen "Lust, Caution", som är en del av en kurs jag läser, filmkunskap. Så det ska bli rätt kul, antar jag. Regissören av filmen vi ska se, Ang Lee, har ju även gjort Brokeback Mountain (ni vet "the gay cowboy movie" med Jake Gyllenhaal och Heath Ledger), så man har ju lite förväntningar. Nej, nu ska jag ta och plugga lite, har de närmsta veckorna:
- Svenskaprov
- Engelska grammatikprov
- Svenskainlämning
- NK-prov
- matteprov
- terminsuppspelning
- infokonserter
- inlämning av filmrecension + anslagsanalys

Usch, hur ska jag hinna med allt? Kommer stressa sönder, känns det som. Men om 5 veckor drar jag, jisses, vad skönt! Wonderful. Ska innan dess ta och toppa mitt hår, det lär behövas. Eller ja, det är inte så nött i topparna nu, men det lär ju bli ... Sol, klor och saltvatten är ju inte direkt hårets bästa vän. Men det löser sig nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0