yo!

Har nyss haft mattelektion, och det var ju, hm, allt annat än behagligt. I vanlig ordning, alltså. Före det hade jag, som tidigare nämnt, sånglektion. Det gick ju ... Inte alltför bra. Stödet fanns inte alls där jag ville ha det, och med en enorm träningsvärk efter gårdagens träningspass (först 30 min gym, 30 min streetbasket med några i klassen och sen en jävla massa sit-ups då jag kom hem + vedbärande), plus att halsen bara gormar, den var inte det minsta samarbetsvillig. Och nästa vecka är det då alltså dags för terminsuppspelning ... Känner mig sådär lagomt taggad, men det ska nog gå bra ändå, hoppas jag.

Igår blev det, due to all träning under dagen, en lugn kväll framför TVn. Såg Vänner, Cituakuten och lite av Hockeykväll. Och så såg jag Kid Svensk på Canal+, übermegasöt film! Filmen handlar om Kirsi (be mig inte ens att stava hennes efternamn, it ain't gonna happen), eller Kid Svensk som hon själv kallar sig. Hon bor i Göteborg med hennes mamma. Kirsis mamma är från Finland och kan inte svenska, vilket Kirsi skäms extremt mycket för. Under sommarlovet ska Kirsi, hennes mamma, mammans bästa kompis och hennes son, Jamppe, åka till Finland.

Mucho bra film, hur gullig som helst!

nu ska jag dra mig hemåt och käka middag, fika lite bullar (hoppas det finns kvar några i frysen!) och plugga.
pussciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0