You broke the chains now I can lift my hands

Har precis skrivit klart en kort sammanfattning av det som kommer på NK-provet imorgon. Sitter nu och "vilar" huvudet lite från allt plugg, övar på min stämma till shackles, en gospellåt för er som inte visste det, som vi ska ha med på våra infokonserter som drar igång nästa vecka. Lite tungt med allt som ska göras innan dess, men det ska bli skönt att göra bort det. Har haft lite småproblem med shackles tidigare idag. Har sjungit den flera gånger förut, så texten är inga problem, men jag har alltid sjungit överstämman, alltså melodistämman, och nu har jag "hoppat ner" till mellanstämman, så det var lite problematiskt där i början att inte hänga med melodistämman, men nu börjar den sitta som en smäck! Men vi kommer ju repa den till helgen, så jag är inte alls orolig, den sitter snart där den ska.

Huvudet har varit tungt som en betongklump i stort sett hela dagen. Eller ja, jag var pigg och kry i början av repet, började 10 imorse. Teatern utgick idag så att vi skulle få extratid att repa, så utöver ensemblelektionen hade vi alltså ett tvåtimmars pass teaterlektion att använda oss, vilket kändes väldigt användbart! Började med zombie eller purple haze, tror jag. Fick till och med ett litet "jobb" - om än ett tillfälligt sådant - på zombie; jag skulle dra i en liten "spak" som sitter på en utav trummorna (efter lite research verkar det vara en virveltrumma). Ifall ni hört zombie (med the cranberries) så vet ni kanske att det är ett "svagt" trumparti med typ hi-hat och sånt, och då används inte virveln och pga hög volym runtomkring från bas, gitarr osv så "vibrerar" det i trumman, vilket ger ett smått irriterande ljud. Nånting sånt. Måste dock få understryka att jag inte kan ett smack om trummor, så detta är alltså bara rena chansningar. Sen kördes Master blaster igenom lite snabbt med blåset innan vi drog igång shackles för att sedan avsluta med la bamba tror jag den hette, innan vi gick och hade scmu. Så det känns som att vi ändå varit relativt produktiva idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0