The Bucket List

Såg jag igår. Fantastisk film, den borde alla se. Jag tyckte att filmen förmedlade ett bra budskap, och även om filmen hade ett rätt sorgligt slut så hade man ändå ett leende på läpparna. Och så är det ju helt fantastiska skådisar med i filmen. Och missa för guds skull inte låten som rullar under eftertexterna. Videon till låten finns med som extramaterial på DVDn, så den är ett måste, om man frågar mig. Jag har gillat låten rätt länge, det var faktiskt pga låten jag ville se filmen (töntigt, jag vet) och texten är helt fantastisk, det har jag alltid tyckt. Men då man sett filmen så tycker jag att man får lite mer insikt i vad låten handlar om. Så nu tycker jag att ni ska pallra er iväg och hyra eller köpa filmen, annars kommer ni ångra er! (okej, tekniskt sett kan ni ju inte ångra er om ni inte sett den)

Vi hyrde även Paranoid Park, som handlar om en kille som av misstag råkar döda en vakt. Jag har läst om filmen förut, och tyckt att den verkat bra, men har aldrig hyrt den. Men igår så gjorde vi alltså det, och jag såg den med Amanda. Det var en rätt bra film, men handlingen var ganska grötig och den hoppade väldigt mycket, man hängde inte riktigt med. Men även om inte filmen var någon höjdare fick vi iallafall möjligthet att dregla över några söta skaterboys, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0