SOMMAREN 2008

ja, nu är den över med besked. Eller ja, för mig har den varit slut i några veckor nu. Så, därför tänkte jag blicka tillbaka lite och berätta om mina TVÅ bästa minnen från sommaren, okej?

Så, here we go:

One Day Action, Piteå 11e Juli 2008: läste om detta event i någon tidning, och till en början lät det väl inte så speciellt. Tills jag såg att Neverstore skulle spela, då var det bara så att jag SKULLE dit. Och så blev det till slut. Steg upp TIDIGT den morgonen och duschade och gjorde mig iordning innan jag åkte med bussen till luleå, träffade mami och bytte sedan buss och åkte till piteå. Gick runt på stan en stund, innan jag begav mig till området. Väl där började det ju - såklart - tokregna, så jag stod under ett tak och försökte hålla mig torr. Men det upphörde efter ca 40 min och jag kunde glatt äta min lunch: kycklingmacka från Subland. Sen satt jag och läste lite kvällstidningar och hade det rätt trevligt, innan jag kom på den superba idén att jag skulle ringa Agnes och fråga om hon ville komma dit. Efter några samtal hit och dit blev det bestämt att Agnes och Matte skulle komma, så jag skulle inte vara själv senare under kvällen. Och pga busstrejken som pågick då blev det bestämt att dom skulle sova över hos mig. Så dom kom dit och vi flamsade runt och hade det kul. Sen blev det dags för Lazee att spela, och vi placerade oss närmast scenen och hade det kul, Lazee uppträdde, Lazee slutade uppträda. Sen var det ju då dags för dagens - enligt mig iallafall - höjdpunkt: Neverstore. Ganska exakt 00:00 äntrade grabbarna scenen och röjde hårt i ca en timma. Sen var det signering på g, och jag köpte deras skiva. Vi åkte hem, fikade och skrattade åt en massa kort från barndomens glada dagar innan vi låg i sängen och pratade till typ fyra på morgonen.

PDOL Fredag, Piteå 25e Juli 2008: detta skulle man kunna kalla sommarens stora grej. Åtminstone för mig. Hade längtat i typ en månad efter det här. Vi började göra oss i ordning där runt fem-tiden, bara för att hinna ordentligt. Hade min tjusiga frisyr med flätor och hela köret, shorts, hudfärgade strumpbyxor, linne och kofta. Kort sagt; jag var fit for fight. Skulle från början på fest hos en kille, men det struntade vi i och gick istället in på området och såg Håkan Hellström. Trots att jag var lite på lyran och lite arg + att jag inte är något vidare stort fan av Håkan egentligen var det ändå en fantastisk konsert och en grym kväll, bortsett från lite småsaker som skedde. Dansade JÄRNET i skumtältet med brudarna och hade det förbannat roligt. Sånt måste göras oftare, helt klart.

Nu ska jag ta och gå till min sånglektion. Men, ni som läser detta: jag utmanar er att göra samma sak: skriv om två - eller fler - grymma minnen från sommaren 2008!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0