you speak of love, but you ain't no lover

känner mig lite avis på malmöborna som har 15 grader såhär på kvällskvisten. Fuskigt, var ordet. Skulle tippa att vi har runt nollgradigt, eventuellt någon minusgrad.

För övrigt är jag galet sugen att dra ner till Malmö i sommar. Och stockholm, för den delen. Stockholm för att stilla det värsta shoppingsuget, + att det är fantastiskt mysigt att vara i stockholm på sommaren. Minns bara sommaren 07 som var en grym sommar på alla sätt och vis! Hemskt rolig bilresa ner tillsammans med mamma, Amanda, mormor och morfar. Det kan ha varit den roligaste bilresan ever. Sedan åt vi en god middag hos mormors syster, Carin, i Uppsala (hemskt mysig stad det också, för övrigt) innan morfar och Carins man, Sven-Olof, skjutsade oss till stockholm, ackompanjerat av en väldigt underhållande GPS-navigator ("Gör en tillåten u-sväng" finns det ens några såna?!) och vips, så var vi på hotellet i Bromma, Stockholm. Minns inte vad hotellet hette, men det var ett hemskt mysigt ställe, iallafall. Kommer ihåg våra kvällspromenader, det var härligt. Sedan blev det ju en himla massa skratt innanför hotellrummets väggar också... Till exempel den gången då vi skulle in till city, mamma var på Citygross och handlade lite lunch, jag och min syster fixade oss. Jag blev - som vanligt - klar först, och gick och satte mig på sängen för att bläddra i en tidning. Låt mig bara påpeka att sängen jag satte mig på var en tältsäng, ni vet en sån där som man fäller ut osv. Satte mig dock lite hårt och sängen veks ihop, för att jag satte mig med en himla fart vilket gav en ganska rejäl övervikt på ena sidan, och jag hamnade i mitten. Både jag och Amanda närmast bröt ihop av skratt. Då mamma kom tillbaka, bara någon minut senare låg jag fortfarande kvar i mitten av den ihopvikta sängen och Amanda låg på golvet och skrattade så att tårarna sprutade. Och tågresan hem, som gjordes tillsammans med mamma, Amanda, kusinen John, en söt gammal gubbe och en snygg, ung kille. Mycket skratt och svammel, men också en väldigt rolig resa.

Hoppas detta kommer återupplevas sommaren 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0