never think

det råder Edward Cullen/Rob Pattinson-feber i typ hela världen, det har knappast någon missat. Efter att Twilight nått biograferna världen över ville miljontals tjejer bli biten av fejkvampyren. Men, jag tror att vi - eller vi, jag har ju redan upptäckt det - har missat en rätt viktig grej. Eftersom att de tjejer som trånat efter britten förmodligen varit fullt upptagna med att dreggla framför Twilight, bilder eller intervjuer, men han är löjligt talangfull på den musikaliska fronten, ska ni veta. Grymt bra röst, får gåshud every single time. Tänk er en gammal, rökig pub på typ Irland, Skottland eller bara någonstans inom Storbritanniens gränser, en åldrad bluessångare spelar på en gitarr, rösten är raspig (eftersom han rökt i 40 år och druckit whiskey till frukost sen han var 5 år. Typ) och han sjunger om kvinnan han älskade, men som dog. För typ 3 sekel sedan. Men ja, ni fattar. Han har inte den där rena, släta boybandrösten, utan den är sådär härligt raspig, precis som jag gillar. Har inte hört så mycket, är fortfarande inne i det här upptäckar-stadiet, men två favoriter är I'll be your lover too och Never think.


I'll be your lover too



Never think

borde förresten se Twilight snart... Är visserligen inte en av dom som sitter och klöser mig alldeles blodig om halsen (dessvärre så finns det dom som gör det), men, jag tillhör den enorma skara som älskar Twilight-serien. Eh ja, annars skulle jag väl inte läsa böckerna, antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0