++++

det blev en betydligt senare kväll än vad jag planerat, dunsade inte ner i sängen förrän närmare ett-tiden, skulle jag tro. Somnade som en sten då jag väl stängde ögonen, och jag vaknade för lite mer än en timme sedan. Har ganska så nyss ätit frukost, blev en skiva lingongrova (upphör aldrig att förundras över att allt bröd här i skåne är så mjukt & färskt) med skinka på och några hallon, gött. Fanns ingen mjölk, eller något annat drickbart, förutom saft, vilket inte kändes särskilt... gott, så här på morgonkvisten. Eller ja, 12 kan väl knappast räknas till morgon, men hey, jag har sommarlov, det blev en sen kväll igår = morgon.

För en gångs skull är det inte sådär outhärdligt varmt ute, så jag kommer med all säkerhet att kunna sitta ute på balkongen och läsa, utan att bränna fötterna. Jag gjorde nämligen samma sak igår, och jag fick dra fram en pall att ha fötterna på, det brände som tusan då man satte fötterna på golvet (stengolv i solsken, I think you get the picture), men det var rätt skönt att sitta där i solskenen med bra musik i öronen och med en bra bok i händerna. Rätt grymt.

Kan hända att jag tar en promenad senare, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Eller så ser jag på Any given thursday. Ja, i vilket fall kommer det bli en riktigt slapp slappardag, så långt vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0