HAD A LITTLE LOVE BUT I SPREAD IT THIN

sitter och myser med lite Michael Bublé i lurarna, mysigaste rösten alltså! Har haft en riktigt mysig kväll, såg filmen Vicky Cristina Barcelona tillsammans med Anna. Superbra film, faktiskt! Scarlett Johansson är så vacker att man får ont i kroppen som vanligt, Javier Bardem visar som vanligt att han är en grym skådis. Och han är inte alls sådär läskig som han verkar vara i No country for old men (ytterligare en bra film, för övrigt). Ja, det var en grym rulle helt enkelt, kan verkligen rekommendera den.

Har varit en hektiskt vecka, julshowsrep har blandats med lussande och plugg. Känner mig mer taggad än nervös inför julshowen nu, och nu är det bara några dagar kvar. Ska till skolan imorgon och repa med klassisarna, och allt börjar låta superbra! Har hört typ allt utom något enstaka nummer, men jag känner mig inte direkt orolig. Lussandet har gått lysande. Mjukstartade med att göra ett inhopp i julkonserten på arenan i torsdags, där bl a Kevin Borg medverkade. Salen - som i vanliga fall används till diverse sportutövande - var helt usel i körsammanhang, men det gick ändå helt okej. Vissa småskavanker, men inget att gråta blod över. På fredagen satte vi igång med det "riktiga" lussandet, först med två omgångar på skolan och sedan kommunhuset och till sist på gallerian. Första skolföreställningen gick sådär, men jag skulle vilja säga att den andra gick helt lysande. Fick mycket positiva kommentarer från både lärare och elever, både nuvarande och föredetta, så det kändes superkul. Ingen har väl missat att jag förmodligen är den mest blödiga människan i mannaminne, om någon grinar (spelar ingen roll om det är i verkligheten eller på film) så grinar jag. Och då vi kommer in i aulan och sjunger luciasången, vad ser jag? Jo, att våran svenskalärare står och gråter. Var bara att bita ihop och titta åt ett annat håll, men jag lovar, tårarna var inte långt borta. Och sedan då vi hade sjungit på kommunhuset står vi uppställda i en liten allé och sjunger medans alla går ut, och säkert 10 stycken kommer ut och torkar tårarna. Hemskt! Eller ja, kul att vi lyckades röra dom till tårar (eller?) men kasst för mig, som fick stå och anstränga mig till tusen för att inte grina. Det är inte lätt att vara en mes alltså. Och ingen har väl missat att Erik gick och vann hela Idol igårkväll? Ja, iallafall, då den (förhoppningsvis) glada vinnaren sjöng vinnarlåten tog han ju upp sin pappa på scenen. Gissa vem som satt och storlipade? Bingo. Jag. Lite pinsamt, men det var ju så fint! Åh, att jag ska vara så blödig alltså.

näe, borde väl ta och lägga mig nu, ska upp tidigt som attans imorgon för att äta frulle framför tvn, mys! Ska se luciafirandet kl 07.00 och lite frukost till det. Sen blir det att springa in i duschen en sväng, fräscha till sig och dra till skolan för att repa. På onsdag är det då alltså premiär, det är då det gäller! Är sinnessjukt taggad, kommer nog att bli grymt. Måste komma ihåg att packa med min Harry Potter-bok som eventuellt kommer att agera rekvisita i showen, men med mitt minne skulle det inte förvåna om jag glömde den i hallen eller något. Men jaja, sängen var det nu, tror jag. GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0