I'M PERFECTLY LONELY

som ni alla vet är jag ett enormt John Mayer-fan, och har varit det i flera år nu. För drygt en månad sen släpptes ju hans fjärde studioalbum, Battle Studies, och jag gillar skivan skarpt! Ett utav mina favoritspår är iallafall Perfectly lonely, en trallvänlig upptempolåt som innehåller typ allt av det jag gillar, skulle man kunna säga. Satt och slösurfade lite på YouTube, och snubblade över en cover av låten. Jag är extremt petig då folk gör covers. Inte för att dom nödvändigtvis behöver göra låten på samma sätt som originalet, men man vet ju hur bra originalet är, så man vill ju iallafall att det ska hålla hyfsat hög standard. Hittade iallafall ett gäng killar som gjort en grymt bra cover på låten, älskar sångarens röst! Ingen har väl missat att jag älskar raspiga röster? Grymt bra iallafall, och nu ska jag kika på deras cover av Assassin, en annan av mina favoriter. Just det, Sara, detta är låten jag vill spela! Perfectly lonely, alltså.


Här är Perfectly lonely-covern



originalet



okej, bara för att den är så sjukt bra så bjuder jag på en live-version av låten. Och notera hur vansinnigt snygg människan är. Om inte Jennifer Aniston hinner före så tänker jag tusan i mig gifta mig med honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0