don't go breaking my heart

katastrof! Jag har en ritual då jag går och lägger mig. Eller ritual och ritual skulle jag väl inte kalla det, men det är något jag gillar att göra innan jag ska sova, och som jag väldigt, väldigt ofta brukar göra före jag somnar, nämligen läsa ett tag (läs: länge) och lyssna på musik. En trevlig grej, liksom. Men igår hände det värsta, det otänkbara: min sänglampa s l u t a d e f u n g e r a. Och det var inte att själva glödlampan gick sönder eller något, den går inte att tända, helt enkelt. Felet är i den där lilla dosan med strömbrytaren. Grejen som man "drar upp" för att tända lampan har fastnat, och ni anar inte hur mycket jag kämpade med att tända lampjäkeln igår. Slutade iallafall med att jag tvingade Amanda att ha lampan tänd tills jag hade fått läsa en stund iallafall, men sen började vi skrämma upp varandra, och då vågade vi inte ha lampan släckt, så den fick förbli tänd hela natten. Ska göra ytterligare att försöka mixtra med lampan senare idag, alternativt ikväll, annars tar jag mitt pick och pack och ockuperar Amandas säng, eftersom att hon åker hem idag.

 bah, nu ska jag återvända till major dreggling framför Friday Night Lights

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0