we were meant to be untamed

God morgon. Och ja, klockan visar helt korrekt, jag är vaken 06.51, av någon jäkligt märklig anledning. Blev iallafall en riktigt lyckad dag igår! Fick skjuts in till stan av mamma och John där efter 10-tiden, så först åkte vi förbi en bankomat, hämtade ut pengar, åkte på Shell/7-eleven och köpte en smörgås och lite frukt att äta till frukost (fast det blev att jag åt det till lunch) och sen klev jag på bussen. Höll på att somna vid ett flertal tillfällen, men jag bet ihop och höll mig faktiskt vaken hela resan, pluspoäng till mig. Strosade runt på stan ett tag, i väntan på att Agnes och Amanda skulle höra av sig. Så under tiden gick jag på JC, kollade runt, inhandlade en supersnygg bikini för 39 kr/delen, rätt nöjd. Sen vandrade jag vidare till Bikbok, och vad hittar jag där? Jo men ett par jeans på rea, har kostat 499 som var på 50% och så halva reapriset. Hade rätt bra flyt igår, om man säger så. Sen blev det lite andra småinköp, två par skor (typ 30 kr/paret), en top (25 kr) och en väska (det dyraste jag köpte igår - 249 kr) och en bodylotion. Sen tror jag inte att jag köpte något mer. Eller ja, då jag kom till Piteå senare på kvällen var jag extremt godissugen, så vi åkte på Coop, 21.55 passerade vi dörrarna. Stängningstid? 22.00. Jag var effektiv, det vill jag lova. Nåväl, spola tillbaka tiden till Luleå. Efter stan kom Uffe och hämtade mig och Amanda inne i stan, åkte först och handlade på Kvantum, och sen skulle dom ha nånting till moppen på Yamaha, så dit styrde vi bilen också, minsann. Sen åkte vi hem, bytte om osv, fixade mat och sen åt vi. Det blev svärdfisk och potatismos till middag, det var faktiskt riktigt gott! Sen tog vi en taxi in till stan, trängde oss fram några meter så att man faktiskt skulle kunna se nånting (så blev det ju iallafall inte, då typ varenda småbarnsförälder hade barn på axlarna), sen såg jag Emil och Sara en bit bort, så då gick jag och ställde mig med dom ett tag. Hann inte se så mycket, var tvungen att gå strax före nio för att hinna med bussen, men jag hann iallafall se Agnes, Basic Element, Janet och Kim. Och så Ramsells, förstås. Men det var då alldeles för dåligt för att nämna. Plus att dom höll på alldeles för länge, minus för det.

Haha, just det, måste berätta en helt sjuk grej. Igår, hos Amanda, så satt vi vid bordet och väntade på att maten skulle bli klar, jag hade på mig min nya topp från Åhléns, en gul bomullssak som får en att se en smula gravid ut med fickor, och så sätter jag handen i ena fickan och jag känner att det är något där i. Först tror jag att det är en sån där liten, vit påse med silikonkulor som brukar finnas i väskor osv, ni vet? Nej, någon sån var det då inte iallafall. Tar upp det lilla objektet, och vad är det? Ett plåster, som redan hade använts och som var fullt i hårstrån. Helt sjukt äckligt, lite småbisarrt, men man var som ändå tvungen att skratta åt det hela. 

Nu ska jag återvända till mitt juiceglas.

kisses 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0