you make it real for me

god morgon, kära vänner. Sitter och lyssnar på supersnygga Veronica Maggio och dricker ett glas juice. Det är fortfarande lite för tidigt för att jag ska orka med att äta nånting, så jag mjukstartar med lite dricka. Har precis duschat och smort in mig, ska ta och sminka mig lite då jag har ätit. Sen, någon gång efter tio, får någon vänlig själ ta och skjutsa mig till stan så att jag hinner med bussen som ska ta mig till luleå. Ska träffa Agnes, kanske Amanda, och sen ikväll även Sara, Emil och Josse, vet inte om Frida skulle med, och Jenny skulle också till luleå, så förhoppningsvis hinner jag träffa henne också. Så det lär nog bli en rätt så kanonbra dag. Har dock ingen aning om vad jag ska ha på mig, jeans känns stelt och varmt, shorts känns avklätt och jag lär säkert frysa senare ikväll, samma sak med kjol (antagligen). Och detsamma gäller ju klänningen. Åh, hatar dessa klädkriser, speciellt då man ska på något speciellt. Exakt så här var det förra helgen, pdol-helgen alltså, massa kläder i väskan, men inget som funkade. Fast det blev ju bra i slutändan.

lyssnade på Mando-konserten trots allt igår, fick vara lite finurlig och lyssna på mobilen. Och, bara för säkerhetsskull, ställde jag in frekvensen redan innan på min mp3-spelare, så jag snabbt kunde byta då mobilen dog, vilket den kort därefter också gjorde. Konserten då, hur var den? Ja, om jag säger så här: jag är löjligt avundsjuk på the lucky suckers som var där på Lisebergshallen den 24e April i år. Den var grym, riktigt, riktigt grym. Dom spelade flera av mina favoriter, till min stora glädje; Ochrasy, Dance with somebody, Gloria (okej, det är väl ingen chock att dom spelades kanske, med tanke på att albumet släpptes i februari i år), Leave my fire, The band och en massa andra. Galet bra var det iallafall. Kändes lite skumt att lyssna på en konsert och inte se dom, som att jag var blind eller något, men efter en stund fick jag helt enkelt föreställa mig att dom stod där framför mig, alldeles svettiga, inte stillastående längre än 3 sekunder, röda och blåa strålkastare. Ja, ni fattar nog. Och då blev det lite bättre, då jag fick använda min fantasi. 

nu ska jag börja klä på mig och fixa mig lite.

ciao dudes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0