bautachilllll!

nämen hallå i stugorna! Idag vankades det Bautakonsert 2009, hosted by esmk07. Allt gick enligt planerna, vi kom igång i tid, inga större problem med ljudet eller så. Fast sen så kom ju regnet... Vi anade redan innan att det var på väg, det såg väldigt ostadigt ut, och till slut föll stora, blöta droppar från himlen, så det rådde totalt kaos, grejer fick bäras in, för att undgå regnet. Då alla instrument och övriga musikartiklar befann sig under tak och i säkerhet var det dags att bära in stolar och bänkar som stod utspridda över hela gräsmattan. Givetvis tyckte vädergudarna att det var ett utmärkt tillfälle att äka på regnet ytterligare - alla musikgrejer var ju redan inomhus, right? - så det dröjde inte särskilt länge förrän jag var alldeles genomblöt, det droppade vatten från mitt hår och i ansiktet bara rann det och jackan ska vi inte ens tala om... Jag hade nog kunnat vrida ur den och fylla en stor hink. Nåja, ingen fara på taket inte. Riggade upp allt i gropen, och sen var det bara att tuta och köra igen. Jag och Sofia tog tillfället i akt och käkade lunch, satt och surrade en stund, och sen gick vi och såg bauta. Satt på ett stengolv i flera timmar i sträck = hade typ stensmak i rumpan efteråt. Men, it was all worth it! Så jäkla grym konsert, flera grejer var klart gåshudframkallande. Några killar körde en instrumentallåt som hette Gazoot (tror jag), går och nynnar på den fortfarande, haha.

Sen tog jag bussen hem, käkat lite middag och nu tänkte jag bara... Ta det lugnt.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0