nöjd tjej!

Mycket bra helg, I must say. Påbörjades ju på fredagkväll hos Moa med tjejerna, en alldeles superb start. Sen på lördag bakade jag och fixade, slängde bland annat ihop kärleksmums och en supermegagod kladdkaka! Sen kom Ludde och hämtade mig, åkte till stan och satt barnvakt. Jag min idiot hade ju glömt att dom hade två pudlar och en kanin = ingen allergimedicin intogs = jag fick en rejäl allergilektion. Men jaja, det gick ju rätt bra till slut. Somnade på deras soffa, och vaknade då dom kom hem, sisådär halv ett på natten. Fick skjuts hem av Madde och jag begav mig dirr till sängen, såg typ stjärnor.

sen på söndagen städades det för fullt, rensade i garderober, lådor och ja, allt vad som nu finns i mitt rum. Så nu är mitt rum 6 skräppåsar fattigare! Fast det var inte enbart skräp, kläder och en massa annat rök också.

Och idag tog jag mig minsann - hör och häpna - sovmorgon! Tänkte sova till tio, men hepp, det gick inte, vaknade redan nio. Fast jag låg kvar i en timme och chillade. Sen steg jag upp, käkade frulle och fixade mig lite. Kände mig lat, så att bädda sängen fick vänta tills jag kom tillbaka. Skulle ändå bara och möta Anna och fixa lite grejer inne i stan, sen åkte jag hem. Var helt övertygad om att vi skulle ha någon pirog eller panpizza i frysen, men ack vad jag bedrog mig. Så jag började kika runt i skafferiet, och hittade ett paket äggnudlar. Utan smak. Så jag kokade dom, och kryddade med lite allt möjligt som jag kom över; pommes friteskrydda, cayennepeppar, curry, chiliblandning ... Ja, det mesta som jag kunde komma över. Resultatet blev inte alltför pjåkigt faktiskt, fast lite starkt, även för min smak. Men det var ätbart iallafall. Sen bäddade jag ihop sängen och packade det sista innan jag hurtade till bussen, sprang direkt till salongen, väntade i några minuter och sen fick jag klippa mig. Helt underbart skönt känns det, fast lite ovant med lugg, men det ska nog gå rätt bra ändå!

Imorgon ska jag försöka dra mig en vända till stan, behöver ett par skor, de jag har nu är trasiga och håller på att driva mig till vansinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0