Underbara slutspelspremiär!

Gårdagens match blev högt över förväntan. Men nu ska vi inte spola fram till matchen för snabbt.

Åkte mot Luleå runt två-tiden, och det måste ha varit den snabbaste bussresan ever. Tog inte ens 45 minuter. Spatserade runt på stan en stund, kikade runt efter ett ljusa jeans på diverse butiker. Sen ringde Agnes och sade att hon var färdig hos frisören, så vi mötte upp varandra och gick och fikade. Sen ringde kära syster och frågade vart jag var, så hon kom dit hon med. Vi tjattrade på ett bra tag till om allt och inget (som vanligt). Sen tog jag och Amanda bussen ut till Björx, jag passade på att rota igenom systerns garderob, och se där, jag hittade mig en hel outfit, haha. Snodde ett par jeans, två linnen (fast det ena var faktiskt mitt eget, så jag tog bara tillbaka) och en Adidasjacka (också min). Sen sminkade hon mig, innan vi åt lite middag, pyttipanna är ta mig fasen gott! Och jag fick mitt stekta ägg som jag hade drömt om häromdagen, så jag var en nöjd tjej! (y)

Sen fick vi skjuts till Kvantum, vi skulle köpa något gott till hockeyn. Väl inne i butiken började vi fråga oss vad vi verkligen var sugna på. Ingen av oss visste så vi lämnade affären lika snabbt som vi kom in. Gick tvärs över gatan, till Coop, mötte Kalle och så gick vi och såg lite kick-ass slutspelshockey. Första perioden var ju lite sådär, dom fick några helt okej chanser, men det var allt. Var lite rädd faktiskt, trodde att Frölunda skulle dra upp sig rejält till andra perioden, men icket! Bara några minuter in i period två så kommer mål nummer ett. Sen rasar dom in; två. Tre. Fyra. Fem. Sen var jag tvungen att gå, eftersom sista bussen till Piteå gick 20.55, vilket innebär att jag missade ca 5 min av andra perioden och HELA tredje perioden = jag fick inte se ett enda slagsmål! No fair. Fick ett sms av Kalle på bussen: "nu börjar det grina till. Två rejäla slagsmål redan." Och då hade jag suttit på bussen i typ fem minuter. Livet är orättvist ibland. Men jaja, jag fick bevittna alla målen iallafall. Åtminstone de viktiga. Johan Harjus första mål var något utav det snyggaste jag sett på länge. Ska se om jag kan hitta drömmen på YouTube. Åh. Det var vackert.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0