i did it for you

Ja, kanske skulle ta och göra en lite bättre presentation av min extremt händelserika helg, eller? Eh, ja, helgen började då i fredags - för er som inte visste det - med att vi var bortbjudna på middag hos grannarna, rökt fisk och mandelpotatis, helt underbart gott. Sen blev det lite lätt myskväll, åkte in till stan en sväng och kikade lite och köpte godis på OK, sen åkte vi hem och myste på lite. Sen på lördag tänkte vi vara riktigt friluftiga och åka till Pagla, men då var det ju skid-SM, så det blev varken slalom- eller pulkåkning, vi fikade lite och sen åkte vi hem, jag var duktig och pluggade (a) och höll på lite.

Igår steg jag upp åtta, duschade och fixade mig, sen åkte jag, Jens, Therese, Linnea och Fabian till Luleå, där Fabian skulle spela med sitt hockeylag i kommunserien. Det var riktigt roligt att se, bortsett från att alla hans matcher spelades i D-hallen, som visade sig vara snorkall, och jag hade Converse på mig, vilket visade sig vara en dum grej, då det inte bara var sjukt kallt i alla hallar utom den stora hallen, "riktiga" Coop, så jag och Linnea sprang emellan för att hålla oss varma. Lite komiskt att det nästan var varmare utomhus än inne i D-hallen. Vi hittade iallafall ett ställe där vi kunde värma oss: ett "hål" i marken med glödande kol och typ metallgrejer i där det var varmt och skönt, som en liten mysig brasa hemma. Måste sett väldigt skumt ut då vi stod där, mitt på parkeringen och värmde händerna. Blev i luleå i allt som allt åtta timmar, så man var helt slut då man kom hem. Men det var roligt! Sen blev det bara middag, efterrätt (äntligen fick jag mig min ostkaka) och sen sängen. Men rolig helg, helt klart!

Är ni nöjda med eran helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0