grant my last request and just let me hold you

hoho i stugorna!
blev en, eh, händelserik dag för min del. Steg upp strax efter åtta, tryckte i mig frulle och duschade, fixade mig och slöade alldeles för länge. Sen drog jag en vända med dammsugaren genom huset innan jag käkade en glass och till sist promenerade jag till bussen som tog mig till skolan. Väl där fick jag veta att vi inte hade någon historia = jag hade pallrat mig till skolan helt i onödan. Great. Men det gick rätt bra ändå, gick runt och hängde med lite folk, så det gick bra ändå. Sen gick jag och handlade på Coop, köpte tvättmedel, kaffe och en gurka. Sen ringde Anna och frågade om jag skulle ha skjuts hem, vilket jag såklart inte tackade nej till, skönt att slippa ta bussen. På vägen hem började vi diskutera vad vi skulle äta till middag. Först funderade vi på gröt, men så kom vi på att vi inte ätit min födelsedagsmiddag, så vi bestämde oss för att gå ut och äta ikväll. Valet föll på en thairesturang mitt inne i stan. Fantastiskt god mat, jag beställde in vårrullar och kyckling med grön curry och cocosmjölk, hemskt gott. Plus att jag smakade av Annas mat, som beställde fyra små thairätter. Efter att ha pressat i mig ungefär hälften av min portion höll jag på att svimma i matkoma, typ. Och det kändes enormt hjärtskärande att bara slänga bort så underbart god mat, så vi frågade om vi kunde ta med oss resterna hem, och det fick vi. Så jag har minsann gomiddag till imorgon, då vi tydligen ska ha "klassmiddag" före konserten, trevligt trevligt! Och jag vet att jag säger det alldeles för ofta, men jag har världens bästa klass. For real, dom är verkligen underbara så att hälften vore nog, kommer sakna alla enormt mycket efter studenten. Bläbläblä, längtar inte alls dit!



var tvungen att leta fram låten på YouTube. Låten jag pratade om tidigare idag, alltså. Den är verkligen bra!

Imorgon är det schlagerdags, kl 19.00 i C-sam smäller det! Då så kommer jag, tillsammans med resten av esmk07, att riva av den ena schlagerdängan efter den andra, kan bli riktigt grymt.

nu ska jag vara social med Anna en stund, sen ska jag skriva en analys på Jesus Christ Superstar, HUVVA, känns som att jag går mot min avrättning. Skönt att få det gjort iallafall.

Imorgon ska jag för övrigt äta en riktig superfrukost! Har tänkt att stiga upp lite tidigare, ta en morgonpromenad och sen koka gröt osv. Känner mig duktig. Eh, ja, om jag nu lyckas genomföra det... Fast gröten känns trolig, men promenaden? Not so much. Håll tummarna för mig.

Men nu ska jag kila

godnatt, rarings!

Kommentarer
Postat av: SaraP

Ja man kommer sakna alla så mycket efter studenten! Men som tur är finns facebook så man kan hålla kontakten med alla och så kan man ju bestämma nån träffa tillsammans alla :)

2009-05-06 @ 09:11:32
URL: http://sarapohjanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0