I thought hello new shoes, bye-bye blues

Tråkig dag, har haft känslan av att det är söndag hela dagen... Har städat och donat lite, varit hos grannarna och hjälpt till med både det ena och det andra, allt ifrån att fixa musik till mp3-spelare (helt lagligt, jag lovar!) till att skala potatis och morötter till köttsoppan som ska dineras på måndag. Annars har jag mest bara tagit det lugnt, har äntligen sett The Shawshank Redemption. Eller ja, jag har ju sett den förut, men har inte sett hela sen jag köpte den. Men idag tog jag mig faktiskt tiden, och jag upprepar det som säkert alla som sett den säger: helt fantastisk film.

Imorgon ska jag mest troligt umgås lite med Sara, fast jag har ingen aning om var eller när, då det inte blev något rep. Ring mig! Ifall du skulle råka se det här, så får vi väl lösa det på något sätt. Hoppas vädret blir bättre, känns lite kasst om det ska regna hela helgen. På måndag är det (förhoppningsvis) dags för sista delen i nationella prov i engelska b, hoppas verkligen att det blir så! Skönt med en sak mindre att oroa sig över. Och - om jag tänkt rätt - så har jag ingen gitarrlektion på måndag, vilket är helt super, har glömt mitt papper med läxan i skåpet (underbart) men, eftersom det är terminsuppspelningar på måndag så kommer ju han sitta och titta på det hela dagen = no gitarrlektion för min del. Så en liiiten sovmorgon kan jag nog allt kosta på mig. Och för mig som är så supermorgontrött så är varje möjlighet till att få sova lite, lite längre guld värt.

Förutom att bara umgås med Sara ska hon även färga mitt hår imorgon, vilket verkligen behövs, det börjar typ bli ljusbrunt på vissa ställen. Men, detta lär förhoppningsvis vara sista dagen det är så här risigt och fult. Sen - beroende på vilken tid vi ses - så kanske jag kan övertala henne att se OTH och Gossip Girl med mig... hehe. Lär ju inte vara alltför svårt, hon är ju - precis som jag - ett fan av båda serierna. Så det kan nog bli en rätt bra söndag ändå! Hoppas bara att vädret inte är alltför dåligt...

Men nu ska jag bege mig mot mah bed och läsa lite

tjing!

Kommentarer
Postat av: SaraP

Så synd att det inte blev någonting, men om du inte gjorde det i dag eller ska göra det i veckan så kanske vi kan göra det till helgen :)

2009-05-10 @ 16:52:02
URL: http://sarapohjanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0