I'm in love with your fairytale

Precis som övriga Europa föll jag som en fura för Norges Eurovisionsbidrag Fairytale med fiolspelade 23-åringen (har gjort lite research på morgonen) Alexander Rybak. Riktigt härlig låt, man blir riktigt glad! Sedan att Alexander har ustrålning nog att fylla varenda arena i Europa skadar ju inte heller, helt klart en värdig vinnare i min åsikt. Dock så tyckte jag att Malena förtjänade en bättre placering än 21, även om hon - enligt uppgifter - sjöng aningens falskt igår, det var många bidrag som var långt mycket sämre än Malena. Men, roligt att det gick bra för norden iallafall; med Norge som segrare och Island som en mycket värdig tvåa.

Kvällen i övrigt spenderades med min kära syster. Vi tryckte - bokstavligt talat - i oss krämfyllda chokladmuffins, fick en massa smulor i halsen och hostade hela kvällen. Vi är väldigt mogna, ja. Sen såg vi Alvin & Gänget (ett ytterligare tecken på våran oerhörda mogenhet) och skrattade och ååh-ade och aww-ade åt filmens megasöta jordekorrar (både jag och Amanda är tokförtjusta i typ alla filmer som involverar animerade, talande ekorrar/jordekorrar). En trevlig kväll, helt klart. Avslutade det hela med att ligga i sängen och läsa den underbart bra boken Second Chance med lovely musik i öronen. Sen somnade jag gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0