Schlagermys och hårfärgning (?)

Snart är det dags för final i schlager-EM. Eller snart och snart, 2 h kvar... Men iallafall, hejar på Sverige i första hand, såklart, men annars tycker jag att Norge och Danmark förtjänar en bra placering! Men blågult är det jag håller på.

Ska försöka övertala (läs: tvinga) systern min att färga mitt hår, det är på tiden att det blir gjort, ser förjäkligt ut.

Har för övrigt suttit ute och stekt lite då vi kom från stan, och njöt av Paolo Nutini i solskenet. Kände mig riktigt tuff som satt kvar hela tiden, trots alla humlor och getingar som cirkulerade runt oss, medans Amanda hoppade upp så fort det kom något flygfä inom 5 meters radie. Blev en hel del skratt iallafall. Till slut blev vi less och gick in. Jag gick ner i potatiskällaren och hämtade (go figure) potatis, skalade dom och sedan lämnade jag över resten till kocken; mormor.

En rolig grej för övrigt; igår då vi varit på Coop och skulle åka därifrån så skulle mamma köra ut från parkeringen, och då hon ska svänga ut råkar hon trampa lite för hårt på gasen, så vi liksom "åker fram" i en väldig fart. Eller snarare, våra huvuden åkte fram, bältet tog ju emot resten. Kändes lite whiplashskada över det hela, men det gick bra ändå. Det som var mindre bra var att just då detta inträffade passerade ett gäng killar - snygga dessutom - på ca 7 pers, som ser detta och som håller på att skratta ihjäl sig. Kul. Fast vi fick oss ett gott skratt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0