too long

blä, jag har varit här alldeles för länge. Alldeles, alldeles för länge. Oroväckande länge, till och med. Närmare bestämt 4 timmar för länge. Men snart ska jag hem och göra lite nytta, måste se Deep Blue Sea, så att jag kan överlämna den till Sara imorgon, skriva arbetet klart om det och sen hoppas jag att min mage kommer fyllas med käk.

Ikväll är det bara enkla, okomplicerade (det är visserligen typ samma sak) aktiviteter som står på schemat. Packning inför helgen, målning av naglar och kanske lite tv-tittande, inget mer avancerat än så. Det jag i nuläget tänkt packa med mig är:
- mp3-spelare; min givna kamrat under alla dessa resor. Förgyller bussresan, kvällsläsningen, promenaden, bakningen (har till och med varit så påhittig och tagit ett par gamla datorhögtalare så jag slipper stå med plopparna) och stekandet i solen.
- Laddare till mp3-spelare och mobilen. Skulle utan dessa raringar. Literally.
- Sminkväskan. Om jag ska bruncha/shoppa på stan tänker jag inte göra det och se ut som ett spöke, det är då en sak som är säker.
- Solglasögonen. Om helgens utlovade prognos stämmer tänker jag skydda ögonen och se cool ut i mina Ray Ban-kopior.
- Jeansshorts, bikini, ett linne eller två, kofta & mina favoritjeans. Går att kombinera i oändlighet, och jag är förberedd för alla väderlekar. Eh, ja, utom typ snö och regn, kanske.

Blir så sjukt inspirerad av alla svenska modebloggare. Vågar inte riktigt kika in på The Sartorialist, för då vet jag hur det slutar... Just nu längtar jag bara efter ett par tunna, svarta nylonstrumpbyxor, en stor randig tröja (typ som den jag förhoppningsvis får hem från stockholm om några dagar) och ett par gladiatorsandaler. Toppat med ett schnyggt guldarmband och solisar, förstås. Och en snygg väska. Hittade en finfin en på Röda Korset förra veckan för 30 pix, kanske värt att slå till? Lite mer unikt än H&M iallafall, don't you think?

Jaja, nu ska jag bege mig lite mer centralt, så jag inte riskerar att missa bussen igen.

Åh, nu kikar till och med solen fram. Humöret steg genast några snäpp. Lovely.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0