life seems to be stuck on repeat

Happ, då har ytterligare en helg kommit och gått. Och inte en enda sak värd att nämna har hänt. Det enda som varit särskilt intressant har varit fikamyset med några klassisar på Bodensia i fredags. Igår såg jag Nyckeln till frihet, dammsög och fixade lite här hemma och idag har jag sett Sweet Home Alabama och fixat lite med möblerna i vardagsrummet. För övrigt är det en film jag kan se om och om igen, utan att tröttna. Älskar verkligen den. Tror snart att jag kan rabbla varenda replik i filmen. Men, det hindrar ju knappast mig från att se den igen.

Imorgon är det måndag (igen), det enda spännande som händer imorgon är att Anton fyller 18. Känns verkligen som att livet går på full-on rutin nu. Inget som utmärker sig eller avviker från den torra, gråa vardagen. Inget som lyser upp vardagen, inget som ger den minsta antydan om att "wow, det jag gör har faktiskt en betydelse". För just nu så känns det inte så alls. Det känns inte ens som att sakerna jag gör och säger har någon inverkan på mitt eget liv. Lite omväxling just nu skulle ju inte skada. Bara att få känna att det jag gör betyder något. Om inte för någon annan så åtminstone för mig själv.

Bara att få möjligheten att åka bort hade varit helt underbart just nu. Att bara få rensa skallen, möta lite annat folk för en gångs skull. Bara att få känna att livet inte går på rutin. Bara det lilla skulle vara guld värt.

Och nu blev jag i princip bönhörd. Kikar in på PDOLs hemsida, för att se om det kommit upp några updates. Och vad ser jag? Jo, att Erik Hassle - killen bakom en av de låtar som präglat min vinter/vår mest - kommer dit. Kan bli super. Plus att jag har för mig att Movits! Ska spela på Boden Alive, såg dom i somras, och dom var riktigt bra. Sedan är det en hel del jazz/bluesband som kommer vara på PDOL som jag vill se. Kanske mitt liv får lite mer orutin i sig. Det kanske sätter lite färg på mitt liv som för tillfället går i gråskala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0