ALL I WANT IS YOU

då var jag äntligen färdig med Flickan som lekte med elden, woho! Ska alldeles strax börja med den tredje och avslutande delen i trilogin, Luftslottet som sprängdes. Hoppas den är lika spännande som de två föregående böckerna. Men från vad jag hört av folk så är den bra, så jag litar på dom. Och med två så himla bra böcker har jag svårt att tro att den sista helt plötsligt skulle bli tvärdålig?

Ska sätta igång med historiaplugget senare (alltid lika duktig på det här med att påbörja saker i tid), har prov imorgon. Ska även hålla svenskatal imorgon. Är lite nervös, men förhoppningsvis kommer det gå bra. Och förhoppningsvis så dyker Fanny upp, vill inte stå helt själv inför Carin och hålla tal. Men förhoppningsvis löser sig allt!

På söndag blir det rep för hela slanten. Eller ja, vi ska först och främst naila Michael Jackson-medleyt, och de andra grupperna ska repa in sina låtar. Ska börja repa runt två-tiden, men jag tänkte vara där lite tidigare, käka lunch och läsa lite ur boken. Om jag inte hunnit läsa ut den tills dess, förstås. Fast risken finns ju att jag inte har gjort det, det är liksom en klump på 700+ sidor. Vilket visserligen inte har hindrat mig förut.

Har varit ovanligt pigg idag med tanke på att jag steg upp strax efter 6 i morse. Hade fått i uppdrag att valla kidsen till skolan, så jag steg upp, duschade, käkade frulle innan det var väckning. Då alla hade lämnat huset pallrade jag mig till bussen som tog mig till skolan, hade engelska, sen gitarr, käkade lite snabblunch, scmu, rep med barnen på fria emilia, ensemble (som mest ägnades åt scmu-arbete), NK och till sist Wallmans - sista torsdagspasset nu före jul, underbart skönt! Inte för att 15.30 är sådär jättetidigt egentligen, men bara det faktum att jag slipper gå till fem gör mig alldeles överlycklig.

Nu ska jag iallafall ta och börja med boken. LATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0