FRIENDS, LOVERS OR NOTHING

WOHO, sitter och lyssnar på John Mayers nya skiva Battle studies, och jag blev alldeles varm i kroppen typ direkt. Grym platta. Eller okej, jag har bara hört en låt än så länge, men so far so good. Duetten mellan John och Taylor Swift, Half of my heart, var grym. Så jag ska lyssna färdigt på albumet, sen ska jag ut med vovven.

Har varit på skolan typ hela eftermiddagen idag. Gick hemifrån runt 12-tiden, anlände strax efter 13. Mötte Emil vid pentryt, pratade med honom medans han värmde sin mat och käkade. Sen låg jag i soffan och läste min nya bok, Män som hatar kvinnor, ett tag. Är förmodligen typ sist i Sverige med att läsa den boken, men bättre sent än aldrig, haha. Sen slocknade alla lampor (dom gör det om man är stilla tillräckligt länge) så jag vågade inte sitta kvar i soffan, utan gick in till grabbarna och lyssnade på deras rep. Kom in lagomt till att de började spela Sweet child o' mine. Sammanträffande? I think not. Var iallafall grymt skönt att lyssna på, så himla duktiga grabbarna är, blir lika tagen varje gång. Och Kalle är så himla duktig på att sjunga. Fast alla killar är ju duktiga på det dom håller på med, förstås. Sen åkte vi till Coop, handlade litegrann, skjutsade hem Martin och sen åkte vi till skolan igen för att se konsert, Norrbottens kammarorkester spelade några klassiska stycken... Väldigt bra var det, iallafall. Även fast den var väldigt bra så blev man fort uttråkad, så det slutade med att jag och Kalle satt och pockade på Emil hela tiden, så att han kollade hockeyn åt oss. Matchen slutade iallafall 2-1 till luleå, vilket kändes superbra, kul med en seger till slut. Efter pausen började man bli rätt trött, skulle inte förvåna mig om jag somnade någon minut också. Men sen blev det snabba puckar, minsann. Vad tror ni händer?! Jag börjar blöda näsblod. Mitt under konserten. Smidigt. Så det var bara att krångla sig förbi Emil och springa ut. Och givetvis var orkestern helt tyst just precis då. Typiskt. Men det löste sig bra ändå. Killarna skrattade åt mig då jag kom tillbaka, med en liten pappersboll i näsan. Efter konserten erbjöd sig killarna att skjutsa hem mig, något man inte tackar nej till direkt. Så vi packade in oss i Kalles pappas volvo (om jag förstod det rätt), hämtade Martin och sen skjutsade dom hem mig. Lyssnade på slutet på matchen i hockeyn, och det jublades en hel del då luleå tryckte in sitt andra mål. Kom hem och fick sätta mig vid matbordet direkt, skönt. Var rätt hungrig, och tacos är något jag längtat efter hela veckan.

nu ska jag ut med vovven, sen blir det massage och sen ska jag läsa några sidor till ur boken, har hunnit nästan 200 sidor redan, hehe. Men hittar man en bra bok så gör man. Har de två nästkommande böckerna ur trilogin också, hittade alla tre till ett riktigt bra pris; 349 kr för alla tre böcker, vilket kändes som ett rätt överkomligt pris.

Ska försöka få tag i Sara nu, hon ringde mig tidigare och hann lägga på precis då jag skulle svara, typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0