THELIST

som den listtokiga människa jag är tänkte jag pyssla ihop en liten lista med saker jag gillar och ogillar just nu.

hushållssysslor låter ju sådär halvroligt, men för mig har det visat sig vara ett alldeles utmärkt sätt att slappna av. Om jag känner mig stressad tar jag fram strykjärnet och stryker några örngott framför tvn, bästa nedvarvningen. Om jag däremot känner mig lite på den sura fronten blir det en svängom med dammsugaren. Ett ganska enkelt sätt att se vilket humör jag är på. Fast det är ju ingen garanti att jag faktiskt är arg bara för att jag står och dammsuger.
mörk choklad i hösttider får jag alltid ett sånt otroligt godissug. Försöker dock skärpa mig, och om jag blir sugen så försöker jag att ersätta det med mörk choklad istället. Betydligt bättre för samvetet, iallafall. Och lite godare. Försöker jag intala mig själv iallafall, sen om det faktiskt är sant är ju en helt annan sak...
gnälliga hockeyfans hur det kommer sig att de som påstår sig vara luleåfans ändå anser sig ha rätten att gnälla på vissa spelare... det känns väldigt respektlöst, dom (spelarna) är inte mer än människor. Särskilt utsatt tycker jag är Mattias Modig. Går det dåligt i en match läggs hela skulden på honom. Om det går bra, däremot, då är det backarna som får all ära. Det känns inte riktigt rättvist, tycker jag. Om man ska heja på ett lag tycker jag man ska uppskatta laget som sin helhet, och inte gnälla på enskilda spelare, då skulden väldigt sällan kan läggas på en person. Nej, skärpning!
höst-tv sommaren i all sin ära är ju helt underbar, men det finns ju såna där stunder då man bara vill sitta framför tvn och dega och så visas bara halvtaskiga repriser. Så utifrån det så är jag väldigt glad att det är höst; Grey's anatomy, Gossip girl, One tree hill, Desperate Housewives, Ugly Betty, Idol. Hösttablån är alldeles sprängfylld av en massa godbitar, det sätter guldkant på tillvaron, om man säger så.
bloggar världens bästa tidsfördriv. Finns så himla många bra, duktiga bloggare här i sverige. Kenza, Lisa, Karna, Felicia, Natalie, Ebba, Jennie och en massa fler. Sen finns det ju några som jag gillar lite mindre... Men vi nämner inga namn. Men var är alla manliga bloggare?
bakning efter en tur på biblioteket snubblade jag över Leila Lindholms bakbok A piece of cake, som jag velat ha ett bra tag. Och vilken bakbok det är! Måste nästan investera 200 kr i den, sprängfylld med recept på kakor, tårtor, bullar, muffins och bröd. Superfin bok. Att baka är (för mig) ett utmärkt sätt att slappna av, och sen är det ju alltid kul att smaka det man bakat...
läpsyl så här i höst/vintertider blir jag alltid torr och narig om läpparna (och händerna, för den delen), så ett läpsyl är alltid en superinvestering så här på hösten. Nu senast köpte jag Lypsyl sensitive, men jag har inte märkt av någon mirakelförändring. Kommer nog inom kort att investera i en burk med smörja, dom brukar funka bäst för mig.

nu ska jag käka lunch, sen ska jag till stan och införskaffa mitt efterlängtade läppstift från Nivea, kommer nog sportas redan imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0