RUSSIANDISCO

Sitter och kollar på brudklänningar. Ja, det är ju inte första gången jag gör det, måste jag erkänna. Men, denna gång har jag faktiskt ett syfte med det. Funderar på att bära en på balen nästa år. Fast eventuellt att jag gör lite förändringar. Helst av allt hade jag velat hitta en rak, enkel cremevitklänning á la Nicole Richie med lite gulddetaljer, antingen att man syr på lite guldprylar på klänningen, eller att man matchar med guldiga smycken. Jag har en ganska klar vision på hur min balklänning ska se ut, inget krimskrams här inte. Hade gärna haft brunt hår till balen. Alltså, inte mörkbrunt, utan en ganska ljust brun färg, med lite guldiga inslag. Får se hur det blir med den saken.

Och förresten, Sara, Nicole Richie och Joel Maddens nyfödda son hetter Sparrow James Midnight Madden. There you go.

har suttit med en hög tidningar nu på eftermiddagen, nosat efter lite inspiration. Den finns där, helt klart. Frågan är bara hur jag ska locka fram den och använda den på mest effektiva sätt. I wonder, I wonder. Har ju, som sagt, en klar bild på hur jag vill se ut på "the big day" (baldagen alltså, inte mitt bröllop), vilket både gör saker enklare och svårare. Vi har pratat lite, jag och Sara, om att kanske åka till Stockholm och nosa runt där. Hade inte varit dumt alls, faktiskt. Men det jag har i åtanke just nu är vit långklänning med fall, inget puffigt här inte, helst utan axelband, men jag är ganska flexibel på den fronten, guldband (helst flätat) runt midjan och en enkel, bohemisk uppsättning som avrundas med guldband (likadant som det runt midjan) som hårband.

sitter och njuter av gudomligt örongodis i form av det svenska musikundret Tingsek som jag upptäckte först i somras. Allvarligt talat, jag skäms. Varför har jag inte upptäckt honom tidigare?! Missa inte honom, för allt i världen.


något sånt här hade jag tänkt mig, vad tycks?

Nu ska vi snart börja förbereda för middag, lax och potatis står på menyn idag, sen ska jag dega ner i soffan framför en film, lär nog se klart Nyckeln till frihet, som för övrigt måste vara en utav världens bästa filmer. Helt fantastisk. Imorgon blir det skellefteå all day long med grymt damsällskap, nice one!

nu är min hockeybiljett till nästa helg bokad, sweet. Hoppas jag får med mig Charlieboy. Ju fler, desto roligare. Han lät faktiskt sugen tidigare idag. Jag håller tummarna.


Kommentarer
Postat av: SaraP

Just det. det var så han hette :)

2009-09-18 @ 17:26:43
URL: http://sarapohjanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0