I'm such a sinner you're such a song

dagen har varit riktigt bra, med ett minus - Sara, min ständiga vapendragare, var frånvarande på grund av sjukdom, vilket drog ner dagens helhetsbetyg en liten aning. Men, ändå en helt okej dag. Började dagen med engelska C, har precis börjat med Storbritanniens historia, jag och Jennie team-workar om War of the roses. Ska egentligen bara bli en kort redovisning på ca 5 minuter, som ska framföras på onsdag nästa vecka. I och med Saras frånvaro så har det blivit extremt mycket häng med grabbarna idag. Roligt, som vanligt, det blir alltid en massa skratt. Hängde bland annat en hel del i soffan och i ensemblerummet och utforskade Emils nya iPhone, oerhört spännande med alla applications! Riktigt härligt häng och kanonbra tidsfördriv. På wallmans-lektionen fick vi börja med det som för oss alla känts som den mest läskiga biten i hela kursen; serveringen, hur man ska bära tallrikarna osv. Fick testa de två vanligaste - och kanske de enda, vad vet jag? - sätten, det tyska och det franska. Det franska var min favorit, för att det innebär att man bär med sig ett mindre antal tallrikar, vilket kändes betydligt lättare och mycket bättre. Nu då jag provat bära så får jag en oerhörd respekt för de som arbetar som servitriser/servitörer på heltid, det är ett riktigt tungt jobb! Så creds till dom! Kvällen har jag spenderat med näsan i läxboken, fick nämligen instuderingsfrågorna till det första psykologiprovet. Visserligen ska provet inte göras förrän den 29e, men jag ville ändå börja i tid, så att jag har gott om tid att plugga in alla 20 frågor. Har bestämt mig för att verkligen satsa på skolan i år, plugga i tid och allt det där.

nu ska jag pallra mig i sängs, imorgon är det tandhygienisten, huja! Fast jag slipper kultur- och idéhistorian, YES! (y)

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0