where were you when everything was falling apart?

yeah, nu är jag nyklippt och fräsch! Känns bra, skönt att få bort allt det där risiga. Känner mig som en helt ny människa. Typ. Fast stylingen efteråt gjorde att jag såg ut som en liten tant med värsta hjälmfrisyren, så det första jag gjorde då jag kom hem var att tvätta håret för att iallafall checka och se om frisyren var duglig, och den funkade, helt klart. Så jag är nöjd. 360 välinvesterade silvermynt. Imorgon ska jag stiga upp extra tidigt för att undvika det som hände i morse. Jag steg upp strax före 7-tiden, åt frukost i lugn och ro, började fixa mig och så kollar jag på klockan, fortfarande iklädd pyjamas och morgonrock, och inser i ren panik att klockan är 07.29, och då var jag inte påklädd och bussen går på 10 minuter. Det var, som Åsa skulle ha sagt, kriiiiiis. Hoppade i kläderna i en sjuhelsikesfart, tog mina pinaler och började rusa mot bussen. Halvvägs nedför uppfarten inser jag att nyckelknippan inte är där den borde vara i min ficka. Så det var bara att vända om och vända upp och ner på rummet och leta, men till slut så hittade jag den, och då rörde sig om några minuter, så det var bara att springa järnet. Men, jag hann iallafall, som tur var. Så, för att undvika att detta upprepas imorgon ska jag stiga upp 06.30 som tidigast. Lägger till extratid för att jag ska duscha imorgon, vilket innebär att jag behöver lite mer tid på mig. Naturligtvis.

Förutom att jag klippt mig hände en annan rolig sak idag som verkligen satte guldkant på min dag. Eller, det var inte så kul egentligen, men jag tyckte det var roligt. Lyckades tuta i Amanda att jag har svininfluensa. Det kanske roligaste var att den stackaren gick på det. Fast, det var faktiskt inte mitt fel. Hon frågade mig om jag hade svininfluensan, så jag bara spånade på och av någon underlig anledning så totalköpte hon min lilla story. Jaja, det är ju fint att någon i familjen har mindre tur med tankeverksamheten där emellan varven. Ja, alltså, förutom jag själv.

Ska alldeles strax borsta tänderna och avlägsna sminket från ansiktet och till sist bege mig till sängs, man är lite mör efter en skoldag som pågått mellan 08.20-17.00.

Imorgon börjar jag dagen med psykologi, sen wallmans, samhälls och arbetsmiljö och säkerhet. Sen ska vi till Fria Emilia och diskutera projektarbete, det blir nog kanoners! Måste ta lite time off imorgon till att plugga, tänkte få lite historia gjord, bland annat. Sen måste jag kirra spotify så att jag kan lyssna in mig på mina två sångläxor som jag fick idag; Vem med Lisa Nilsson och Georgia on my mind med Ray Charles (?)

natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0