DU SOM TRODDE DET SKULLE BLI VI

tänkte ta och sätta igång med bakandet, men då så ligger ju den där köttbiten som skall förtäras till middag och tar upp plats, så det får helt enkelt vänta! Vilket ger mig tid att fylla mobilen med lite ny musik, så det kanske är lika bra. Visserligen ligger ju Battle studies i CD-spelaren, men ska man stå i köket och baka i typ 100 år (seriöst, den tar evigheter att göra!) måste man ju ha lite omväxlande musik.

och på tal om musik, man kanske skulle pyssla ihop en liten partyplatta? Ni vet, den där perfekta blandningen av nya och gamla partyfavoriter. Och det är verkligen viktigt att blandningen är perfekt. Exempel: då min kära syster fyllde 16 förra året tänkte vi snickra ihop den ultimata partyskivan. Vi hade en hel drös med låtar som vi gillade och ville ha med. Resultatet? En skiva med typ 60 låtar, och 90% gick vi bara förbi. Så det är faktiskt viktigt att man lägger ner lite tid på skivan, åtminstone om hela skivan ska bli användbar då det väl vankas fest, och inte bara 10%. Här är några givna favoriter till min framtida, ännu ej tillverkade partyskiva:
Movits! - Äppelknyckarjazz & Fel del av gården
Mando Diao - Dance with somebody
Michael Jackson - Beat it & Thriller (fast ok, de flesta av hans låtar - de med lite fart i åtminstone - funkar!)
MC Hammer - U can't touch this
Justin Timberlake - Sexyback
Arvingarna - Eloise
Five - Everybody get up
Maskinen - Segertåget

finns säkert 100 låtar till jag kan tänka mig, men det var dem som dök upp helt spontant iallafall. Sedan ska nog resten av girlsen kunna spåna fram något bra förslag att lägga till också, men det är ett senare problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0