TIPS

tänkte dela av mig av lite budgettips på skönhetsfronten.

Babyolja finns typ överallt, och är en riktig allroundprodukt som dessutom är billig. Jag använder min för att tvätta bort smink, häll några droppar på en bomullsrondell, blöt den med lite vatten och gnugga försiktigt, allt smink försvinner i ett nafs. Skölj med lite vatten efteråt för att få bort överflödig olja och badda med en handduk. Bästa sminkborttagningen, som dessutom dubbeljobbar som perfekt fuktgivare i dessa vintertorra tider. Har dessutom hört att det funkar bra att smörja in torra partier med ett tunt lager olja innan bastun och så är det torra ett minne blott. Har aldrig testat, men jag ska ge det ett försök då jag och resten av ESMK07 gör ett stopp på relaxen den 17/3.
L'Oréal True Match Blush tror nyansen jag har heter Baby blossom, men jag är inte helt säkert. Mycket bra är det, iallafall! Smälter bra in i huden och ger en sån där härlig glöd som man vill ha. Borsten lämnar väl ganska mycket att önska, men med en egen borste är det grymt!
L'Oréal Voluminous x5 (tror jag den heter). Den är inte sådär jättebra i början, men den blir bättre och bättre efter ett tag, bara det kladdiga försvinner.
Gucci Flora egentligen inget budgettips, men jösses, vilken doft det är! Har burit den varje dag sen jag köpte den i Januari. Doften bara osar jag. Men, ett litet budgettips iallafall: spana i alla kosmetikbutiker efter jul, då brukar de rea ut alla dessa presentboxar med parfymer och duschcreme/bodylotion. Min hade kostat 700-nånting, men jag fick den för något på 300.
Maybelline Watershine elixir mitt absoluta favoritglans! Lättflytande (jag avskyr kladdiga läppglans!) och färgerna är fina. Har tidigare haft det i en nyans som för tankarna till jordgubbssorbet, men nu har jag ett ljust rosa istället.
så, där har ni lite av mina budgettips! Har ni några bra tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0