DON'T LOOK BACK IN ANGER

oh, nu har jag slängt iväg ett mejl till Elgiganten och ett till LTU (Luleå Tekniska Universitet). Skickade ett mejl till det sistnämnda för att jag är väldigt sugen att läsa till sjukgymnast där, och man kan söka in senast (eller om det var tidigast) och behörigheten för den utbildningen är Idrott A, Samhälls A, Nk B och Matte B, kurser som jag läser nu, men inte hinner få slutbetyg i förrän till sommarlovet, så jag har mejlat och kollat om det går att söka ändå, hoppas verkligen att det går! Känns lite läbbigt att börja tänka på sånt nu, att om lite mer än ett halvår kanske jag är student på LTU... CREEPY! Nyss var man ju en liten plutt som började gymnasiet, och snart är man den som står där på studentflaket och skriker "fy fan vad vi är bra!" från tårna. För det är jag verkligen (om jag får säga det själv), bra. Inte på något sätt bättre eller sämre än alla andra, men bra helt enkelt.

Nu ska jag hålla tummarna att Luleå vinner ikväll, sen ska jag lägga mig och bläddra i någon tidning och lyssna på lite musik.

Imorgon ska jag göra lite mer skolarbete, skriva en jobbansökan och en massa annat. Har varit ganska effektiv idag också, var först och hämtade ut pengar, sen gick jag runt en stund i gallerian innan jag gick till Trudes och fick håret åtgärdat, gud så skönt!! Underbart att kunna dra fingrarna genom håret utan att fastna längs vägen. Sedan så ser det ju så mycket fräschare ut också. Sedan gick jag till skolan och slängde i mig lite lunch innan jag satte igång med NK-arbete, gjorde färdigt två stycken labbrapporter från scratch, känns skönt att det är gjort, nu slipper jag tänka på det. Imorgon ska jag börja med mitt arbete i engelska C, vi ska sätta ihop våran drömresa, hitta resor dit och tillbaka, boende och olika aktiviteter. Vi har en budget på €7000 och 3 månader på oss att genomföra resan (inte på riktigt då, men i fantasin). Känns som en rolig uppgift, och min resa kommer nog att gå till USA där det kommer bli hockey, surfing och shopping - såklart! En riktig drömresa, med andra ord. Åtminstone för mig, då jag får kombinera 2 av mina favoritsaker + att göra något jag alltid drömt om: att lära mig surfa. Låter som att det kan bli en superrolig uppgift iallafall, ska börja med den imorgon, kanske till och med går in på Resia och ber om lite hjälp.

Januari ser ut att bli en fullspäckad månad på alla sätt och vis; min födelsedag, dra ut typ 100 tänder, köpa kameran, hänga med gänget i casa del moi, eventuell utgång och en massa annat trevligt. Trots den otroligt jobbiga kylan och allt mörker känns det ändå som en riktig supermånad, hoppas att resten av året blir lika bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0