IT'S GONNA BE A LONG WALK HOME

här gick jag och trodde att kylan skulle vara tillfällig, både inomhus och utomhus, men ack vad jag bedrog mig. Håller på att frysa ihjäl, så sjukt kallt här inne. Det är som att det drar från alla fönster och kring golvet, som att det är små springor överallt som släpper in iskall luft. Ska strax ta och packa ihop mina prylar, åker hem idag för att vara hundvakt i helgen. Rätt mysigt, bara jäsa med vovvarna, ta långa promenader i kylan (okej, det ser jag bara lite halvt fram emot. Promenad? Ja tack! Kyla? I'll pass) och sen på måndag får jag träffa mina favoriter igen, jag längtar! Japp, jag längtar till skolan. Eller okej, jag längtar inte direkt tillbaka till själva skolan, men tanken att få träffa mina kära vänner och att - ja, faktiskt - få lite rätsida och rutin på livet, gör mig alldeles varm och go i kroppen. Borde kanske tänka på det lite oftare? Sedan är ju det faktum att det bara är en liten ynka termin kvar innan vi får stå och gasta "esmk 3 shalalalala!!" inte alltför omotiverande heller.

Annars, förutom det faktum att jag håller på att frysa bakdelen av mig, mår jag förträffligt bra. Sitter och lyssnar på lite tunes från tv-serien Glee (jösses vad jag vill se!) och hoppas innerligt att någon vänlig själ där inne i köket fixar lite käk.

Och min tröja är fortfarande inte ren, attans. 2 eller 3 omgångar i tvättmaskinen och en runda blekmedel utan resultat. Tusan, jag som gillade den så mycket. Hmm, frågan är om det kan gå att färga den? Håll tummarna! Är verkligen inte redo att slänga bort den där tröjan, det är min absoluta favorit, gick och spanade på den hela våren förra året och då jag väl slog till använde jag den sjukligt mycket. En solklar favorit, helt enkelt.

Bruce Springsteen - Long walk home

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0