TIME'S A LOADED GUN

Måste väl kanske berätta om min helg lite mer än att bara tjuta av glädje över beskedet om att jag ska få se John Clayton Mayer 30/5? Ja, jag tänkte väl det.

Helgen började med en liten panikshopping under lunchen tillsammans med Sara. Inhandlade min efterlängtade parfym - Flora by Gucci - i en fin liten presentförpackning innehållandes en söt liten parfymflaska och en bodylotion, som för övrigt är helt ljuvlig. Den megafina, gråa klänningen fick också följa med hem. Satt som en smäck, ska ni veta! Sedan blev det lite småprylar också; hårspray, hårpuder på sprayflaska (underbart smart!), ögonskuggor (4 st från isadora för 29 spänn, såå värt!), kam, liten partyväska och läppglans. Ni vet, såna där nödvändigheter. Sedan åkte jag hem, åt lite mat, duschade och lite sånt där. Och jösses vad jag fixade, ska ni veta! Det skrubbades och rengjordes från topp till tå. Smorde in mig, fönade håret och klädde på mig innan jag drog till Sara för fix. Efter ett tag kom även Bea och Josse dit, vi drack lite cider, pratade och hade det trevligt. Då alla var färdigfixade och det började dra ihop sig så begav vi oss ner till Lotus och ställde oss i kö. Var väl där ungefär 21.45 och vi fick stå ute och frysa i 45 minuter. FYRTIOFEM MINUTER!!! Helt galet. Sedan var det ju inte direkt någon govärme, -24 visade termometern på. Och vi stod alla där ute och tights och tunna skor och frös arslet av oss. Så deras kösystem var ju inte direkt toppklass, med tanke på att vi faktiskt inte stod så värst långt bak i kön. Värdelöst. Väl inne åkte partyheelsen på, och partyhumöret var lite för enkelt att locka fram, men det tog ett tag innan man slutade skaka. Men sedan gjorde vi entré på dansgolvet, och då blev man varm ganska fort. Och jäklar vad vi dansade, man var helt slut då man kom hem, stupade i sängen direkt.

På lördagen bakade jag min kladdis och fixade inför mina vänners visit. Hittade dock inte receptet, så jag improviserade helt och hållet. Verkade dock gå hem, kladdisen var slut innan alla hade åkt hem. Vi såg Baksmällan och hade det mucho trevligt! Hade ont i magen efter allt skrattande (okej, jag tror att fikandet kan ha haft en liten del i det hela).

På lördagsmorgonen fick jag då alltså det där mycket efterlängtade telefonsamtalet från min kära faster, som berättade att biljetter till John Mayers extra-konsert i köpenhamn var fixade. Åh. Så. Underbart! Det satte verkligen en guldkantad start på min lördag, som trevligt nog fortsatte i samma anda, grymt!

Imorgon blir jag dessvärre berövad på min one and only sovmorgon (fast jag har en tillfällig en på onsdag!) på grund av ett tandläkarbesök, 08.10 måste jag infinna mig där, börjar inte förrän 10.05, surt! Men jag tar nog bara en dusch och frulle innan jag pyser till tandis, fixa mig lär jag ju ha gott om tid att göra på skolan. Nu tänkte jag gå och lägga mig. GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0