DREMING WITH A BROKEN HEART

har precis renskrivit mitt svenskatal, och nu ska jag lägga mig och plugga samhälls, BLÄ! Vem tusan ger sina elever ett prov och bara en vecka på sig att plugga?! Sen då man dessutom ägnar typ 100 timmar åt att surra om delicatobollar, tårtor, köttbullar och gud vet vad för att sen ha enbart en genomgång veckan före? Ja, det låter ju som receptet till ett lyckat snittresultat, eller? Jaja, det är väl bara att plugga järnet så här kvällen innan (vi i ESMK07 är inte direkt kända för att vi börjar att plugga i god tid, däremot är vi väl smått berömda för att vi är utomordentligt bra på att skjuta upp prov, uppgifter etc), man kan ju alltid hoppas på ett någorlunda positivt resultat.

Börjar morgondagen med ett pass NK B, sedan ska jag bege mig ut på stan tillsammans med Sara och leta praktikplats - lite i sista stunden, med tanke på att vi ska lämna besked imorgon efter lunch. Gissa om paniken börjar stiga litegrann? Sen har vi ju då det välförberedda (?) samhällsprovet, och sen pyser jag till Luleå! Anna ska och klippa sig, så jag hakar på, och hade tänkt att hinna med att möta upp min kära syster, byta tillbaks lite grejer och sådant. Kanske även tar mig en titt på mina studentskor - bara för att försäkra mig att de fortfarande finns kvar - och annat trevligt.

För övrigt så är det bara 69 dagar kvar till John Mayer-konserten och 81 dagar kvar till studenten. Tror ni jag längtar? Kommer att bli gryyyyymt!

Och för övrigt 2 så har jag idag lärt mig en hel del om Hjärt- och lungräddning. Skulle kanske inte kalla mig själv för proffs, men nu kan jag iallafall - nästan - rädda folks liv, om det nu skulle krävas. Och jag fick ju faktiskt beröm för att jag hade bra lungkapacitet, det ni!

Nej, nu går jag och lägger mig och aktiverar geniknölarna, sov så gott och låt oss tillbedja alla gudar att samhällsprovet kan genomgås utan några större komplikationer imorgon. GOODNIGHT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0