SIZE 0

sitter och skriver för fullt på mitt engelskatal, ser ändå ut att bli rätt ok! Ska bara skaffa fram lite bilder och ett måttband, och skriva klart talet förstås, sen är jag ready to rock. Målet är väl att talet ska vara lite hårt, som ett slag i magen (fast på ett bra sätt - hur nu det går ihop) och verkligen få folk att fundera och reagera. Mitt tal handlar om vikthets, och då allra främst "Size 0", och hur det påverkar oss, både "vanliga" människor, kändisar och modeller. I mitt tal kommer jag att ta upp de sydamerikanska systrarna, Luisel och Adriana Ramos, som båda dog unga på grund av självsvält, samt Miley Cyrus och den bild på henne i bikini där hon pekas ut som "tjock". Helt sjukt, blir illamående och förbannad att det verkligen ska behöva gå så här långt. Är det verkligen meningen att unga tjejer ska behöva dö för att vi ska behöva inse att hur ohälsosamt och totalt livsfarligt detta ideal är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0